درباره نشریه

 

مجله بررسی‌های بازرگانی  بر اساس تأییدیه شماره 782/2910/3 مورخ 2/8/83 «کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور»، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دارای رتبه «علمی ـ ترویجی» و از تاریخ 1398/02/09 طبق مصوبه شماره 11/25685  دارای رتبه  علمی  است و  با همکاری انجمن بازرگانی ایران منتشر می‌شود.

مهم‌ترین هدف نشریه بررسی‌های بازرگانی  تجزیه‌ و تحلیل چالش‌های پیش‌روی بخش‌های بازرگانی و صنعت و معدن کشور  و تلاش برای ارائه راه‌حل‌هایی جهت پاسخ به آن‌ها است. از این رو، بر کاربردی و مساله محور بودن مقالات تاکید می‌شود.

محورهای تخصصی مجله :

سیاستها و استراتژیهای تجاری و صنعتی،زنجیره جهانی ارزش،‌مزیت رقابتی، توسعه صنعتی و فناوری،‌ تنظیم بازار، قیمت‌گذاری، یارانه و تورم، توسعه صادرات غیرنفتی، بازرایابی و بازرهای هدف کالاهای صادراتی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی در بخشهای بازرگانی، صنعت و معدن ،حقوق تجارت، حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده، تجارت و اقتصاد اسلامی، سیاستهای رقابتی و ضد انحصار، فرهنگ مصرف و الگوی مصرف، زنجیره تامین و لجستیک،  روش‌های نوین تحاری،  فناوری‌های نوین در بازرگانی و اقتصاد، مدیریت بازرگانی، مناطق آزاد، بازار مشترک اسلامی، منطقه‌گرایی و چندجانبه‌گرایی در اقتصاد و بازرگانی، فرهنگ تجاری،‌ تجارت بین‌الملل، جهانی شدن اقتصاد، آثار سیاستهای پولی- مالی و ارزی بر بخش بازرگانی، صنعت و معدن،‌ قاچاق، آینده پژوهی و بهره‌وری، روشهای نوین تجاری،فناوری های نوین