این نشریه بر اساس مصوبه شماره 11/25685 «کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور»، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مورخ 1398/02/09 دارای رتبه علمی است و با همکاری انجمن بازرگانی ایران منتشر میشود. مهمترین هدف این نشریه تجزیه و تحلیل چالشهای پیشروی بخشهای بازرگانی و صنعت و معدن کشور و تلاش برای ارائه راهحلهایی جهت پاسخ به آنها است. از این رو، بر کاربردی و مساله محور بودن مقالات تاکید میشود.
سیاستها و استراتژیهای تجاری و صنعتی،زنجیره جهانی ارزش،مزیت رقابتی، توسعه صنعتی و فناوری، تنظیم بازار، قیمتگذاری، یارانه و تورم، توسعه صادرات غیرنفتی، بازاریابی و بازارهای هدف کالاهای صادراتی، اشتغالزایی و کارآفرینی در بخشهای بازرگانی، صنعت و معدن ،حقوق تجارت، حقوق مصرفکننده و تولیدکننده، تجارت و اقتصاد اسلامی، سیاستهای رقابتی و ضد انحصار، فرهنگ مصرف و الگوی مصرف، زنجیره تامین و لجستیک، روشهای نوین تحاری، فناوریهای نوین در بازرگانی و اقتصاد، مدیریت بازرگانی، مناطق آزاد، بازار مشترک اسلامی، منطقهگرایی و چندجانبهگرایی در اقتصاد و بازرگانی، فرهنگ تجاری، تجارت بینالملل، جهانی شدن اقتصاد، آثار سیاستهای پولی- مالی و ارزی بر بخش بازرگانی، صنعت و معدن، قاچاق، آینده پژوهی و بهرهوری، روشهای نوین تجاری،فناوری های نوین
بررسیهای بازرگانی، نشریه ای با دسترسی باز (به متن مقالات) است که توسط موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی منـتشر میشود. در این نشریه از سیاست داوری تخصصی دو سو ناشناس در بررسی مقالات استفاده می شود. در این مجله از سیستم مشابهت یاب سمیم نور استفاده می شود. نویسندگان ملزم به گرفتن (سرویس گواهی اصالت متن) از سمیم نور بوده و نتیجه را به همراه مقاله در سایت بارگزاری نمایند. این نشریه در بررسی و انتشار مقالات علمی با احترام به قوانین اخلاق در نشریات، تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) می باشد و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید.
بر اساس بخشنامه 40879 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تاریخ 24-2-1401 از مقالات پذیرفته شده این نشریه مبلغ 6000000 ریال (معادل 600 هزارتومان) دریافت خواهد شد.
نشریه بررسیهای بازرگانی به عنوان یک مجله الکترونیکی با دسترسی آزاد منتشر می شود، بنابراین هیچ هزینه اشتراکی برای مخاطبان وجود ندارد.
نشریه بررسیهای بازرگانی، نشریه ای با دسترسی باز است به این معنی که دسترسی به تمامی مقالات این نشریه آزاد و رایگان است و مقالات بلافاصله پس از انتشار در وبسایت نشریه قابل دسترس خواهند بود. نشریه بررسیهای بازرگانی تحت شرایط و معیارهای مجوز Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC-BY 4.0) منتشر می شود و دارندگان مجوز فقط در صورت استناد به مقاله منتشر شده اصلی می توانند آثار را کپی، توزیع، نمایش و ایجاد کنند.
در این نشریه نویسندگان تمامی حقوق (کپی رایت) را برای محتوای مقالات به طور نامحدود حفظ می نمایند.
برای کسب اطلاعات در مورد این موضوع در انتشار و دستورالعمل های اخلاقی، لطفاً به http://publicationethics.org مراجعه کنید.
بررسیهای بازرگانی، به صورت دوماهنامه منتشر می شود و 6 شماره را در سال منتشر می کند. تمامی مقالات منتشر شده از ابتدا تا کنون در وب سایت اختصاصی نشریه در دسترس خواهد بود.