ابراهیمی، عبدالحمید؛ مهدی جعفرزاده کناری و صابر بزرگی ماکرانی. (1391)، «بررسی عوامل مؤثر بر نگرش و قصد مصرفکنندگان به خرید محصولات جعلی برندهای لوکس در صنعت پوشاک (مورد: شهر ساری)»، تحقیقات بازارابی نوین، شماره 3، ص 34-1.
احمدی، یاسر؛ زهراسادات میرزازاده و مرتضی عظیمزاده (1397)، «تحلیل رفتار خرید مصرفکننده نسبت به برندهای خارجی پوشاک ورزشی»، فصلنامه مدیریت و توسعه ورزش، شماره 7، ص 97-88.
بخشیزاده برج، کبری و ناصر داورزنی. (1398)، «نگاشت نقشه ذهنی مصرفکنندکان نسب به کالای ایرانی»، دو فصلنامه مطالعات رفتار مصرفکننده، شماره 1، ص 191-171.
بخشیزاده برج، کبری؛ ناصر داورزنی و پیمان دیلمیمعزی (1395)، «استخراج نقشه ارزشهای کاربران پیامرسانهای موبایلی با استفاده از تکنیک نردبانی (بر اساس تئوری وسیله- هدف)»، فصلنامه مدیریت برند، شماره 4، ص 122-95.
بزرگخو، حامد؛ مسعود کیماسی؛ محمدرحیم اسفیدانی و محمد صالح ترکستانی (1397)، «شناسایی و اولویتبندی عوامل تأثیرگذار بر برند ملی ایران با رویکرد رفتار شناختی مصرفکننده»، دو فصلنامه مطالعات مصرفکننده، شماره 2، ص 110-83.
پور اکبری، رسول (1393)، «ترویج مصرف کالاهای داخلی، ارتقاء کیفیت و رقابتپذیری در تولید»، همایش ملی اقتصاد دانش بنیان معبر اقتصاد مقاومتی، تهران، مؤسسه سفیران فرهنگی مبین.
ترکستانی، محمدصالح؛ زهره دهدشتی شاهرخ و قاسم بخشنده (1394)، «الگوی عوامل مؤثر بر نگرش و قصد خرید مصرفکنندگان نسبت به محصولات وارداتی»، چشمانداز مدیریت بازرگانی، شماره 2، ص 67-49.
حیدرزاده، کامبیز و بهرام خیری (1387)، «ارزیابی تأثیر بین آگاهی از کشور خاستگاه مارک تجاری و تصویر ذهنی از کشور خاستگاه تولید»، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 49، ص 97-75.
داورزنی، ناصر؛ کبری بخشیزادهبرج و محمود محمدیان (1395)، «نگاشت نقشه ذهنی مصرفکنندگان نسبت به کالای ایرانی با استفاده از روش استخراج استعاره»، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی.
رئیسی، مهناز؛ سعید شریفی و محمدتقی طغرایی (1395)، «شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر مصرف برندهای خارجی در صنعت مد لباس (مورد مطالعه: شهر اصفهان)»، تحقیقات بازاریابی نوین، شماره 1، ص 120-95
غفاری آشتیانی، پیمان؛ پروانه چارستاد و ندا لونی (1389)، «بررسی عوامل مؤثر بر رفتار مصرفکنندگان در ترجیح برندهای خارجی به برندهای داخلی»، مدیریت بازاریابی، شماره 8، ص 253-227.
کاملی، علیرضا؛ حمیدرضا یزدانی و سید امیر نادری (1394)، «تأثیر کشور مبدأ و تلاشهای بازاریابی در ارزش ویژه خردهفروشی برند»، چشمانداز مدیریت بازرگانی، شماره 4، 96-79.
لاریجانی، نرگس؛ آرمین گلی و امیر پرویز گلی (1395)، «بررسی رابطه بین قومگرایی و تفکر جهانی مصرفکنندگان با تمایل به خرید محصولات خارجی از طریق تعدیلگری قضاوت دربارۀ محصولات داخلی»، دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت و اقتصاد در قرن 21. آذر (1395).
Abraham, A., & Patro, S. (2014), ‘Country-of-Origin’Effect and Consumer Decision-making. Management and Labour Studies, 39(3), 309-318.
Biswas, K., Chowdhury, M. K. H., & Kabir, H. (2011), “Effects of price and country of origin on consumer product quality perceptions: an empirical study in Bangladesh”. International Journal of management, 28(3), 659-671.
Costa, C., Carneiro, J., & Goldszmidt, R. (2016), A contingent approach to country-of-origin effects on foreign products evaluation: Interaction of facets of country image with product classes. International Business Review, 25(5), 1066-1075.
Coulter, R. H., & Zaltman, G. (1994), Using the Zaltman metaphor elicitation technique to understand brand images. ACR North American Advances.
Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2007), Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage publications.
Ergin, E. A., & Akbay, H. O. (2010), Consumers Purchase Intentions for Foreign Products: An Empirical Research Study in Istanbul, Turkey. International Business & Economics Research Journal (IBER), 9(10), 1-8.
Fakharmanesh, S., & Ghanbarzade Miyandehi, R. (2013), “The purchase of foreign products: the role of brand image, ethnocentrism and animosity: Iran market evidence”. Iranian Journal of Management Studies, 6(1), 145-160.
Fayol-Song, L. (2014), Country-of-origin effects on Chinese consumption of branded foreign products. In The Globalization of Chinese Business (pp. 227-239). Chandos Publishing.
Haque, A., Anwar, N., Yasmin, F., Sarwar, A., Ibrahim, Z., & Momen, A. (2015), Purchase intention of foreign products: A study on Bangladeshi consumer perspective. Sage Open, 5(2), 1-12.
Kumar, A., Kim, Y. K., & Pelton, L. (2009), “Indian consumers’ purchase behavior toward US versus local brands”. International Journal of Retail & Distribution Management, 37(6), 510-526.
Lee, M. Y., Knight, D., & Kim, Y. K. (2008), “Brand analysis of a US global brand in comparison with domestic brands in Mexico, Korea, and Japan”. Journal of product & brand management, 17(3), 163-174.
Rodrigo, P., Khan, H., & Ekinci, Y. (2019), “The determinants of foreign product preference amongst elite consumers in an emerging market”. Journal of Retailing and Consumer Services, 46 (1), 139-148.
Saithibvongsa, P., Shin, J., & Choi, H. J. (2019), “Country Image, Perceived Product Quality and Purchase Intention: The Moderating Roles of Quality Warranty Certificate and Country-Image Transferred Strategies”. International Journal of Economics and Management, 1(3), 10-23.
Walter, K. (2019), Country of Origin Impact on Consumer Perception of Value in Fast Fashion. (Master Thesis). University of Nebraska, United states.
Wei, Y., & Zhu, J. (2020), Factors Affecting Consumers’ Purchase Intention towards Smartphone of the Chinese Brands. (Master Thesis). Malardalen University Sweden.
Yunus, N. S. N. M., & Rashid, W. E. W. (2016), The Influence of Country-of-origin on Consumer Purchase Intention: The Mobile Phones Brand from China. Procedia Economics and Finance, 37(2), 343-349.
Zaichkowsky, J. L. (1994), “The personal involvement inventory: Reduction, revision, and application to advertising”. Journal of advertising, 23(4), 59-70.