پایان جنگ بین فروش و بازاریابی

نوع مقاله : مفهومی- تطبیقی

نویسندگان

1 مدیر بهره‌برداری شرکت توسعه گردشگری ایران و مدرس هتلداری دانشگاه

2 معاون بهره برداری و خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران و مدرس هتلداری دانشگاه

چکیده

در بسیاری از شرکت‌ها، همیشه پس از یک فروش ناموفق، میان واحد فروش و بازاریابی بحث و جدلی به‌وجود می‌آید. فروشندگان، بازاریابان را متهم به برنامه‌ریزی اشتباه می‌کنند و بازاریابان، فروشندگان را مقصر می‌دانند که نتوانسته‌اند ارتباط مؤثری با مشتریان برقرار نمایند که فروش با شکست مواجه شده است.
در نتیجه یک عدم هماهنگی میان دو واحد در شرکت به‌وجود می‌آید و تنها نتیجه آن، افزایش هزینه‌های ورود به بازار، کاهش سهم فروش و ... می‌باشد.
در این‌جاست که کاتلر و همکارانش پیشنهاد دادند که باید یک ارتباط جدید میان این دو واحد در شرکت‌ها به‌وجود آید تا با استفاده از تجربیات این دو واحد، برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری برای فروش محصولات صورت پذیرد.
کاتلر پیشنهاد می‌دهد که در قدم اول باید ارتباط بین این دو واحد بیشتر شود.
سپس افراد این دو واحد در شرکت با یکدیگر ادغام شده و با بررسی عملکرد آنان و راه‌اندازی سیستم مشترک ارزیابی عملکرد، ارتباط یکپارچه بین این دو واحد ایجاد شود و بدین‌ترتیب بتوانند در یک محیط رقابتی با سایر رقبای خود رقابت نمایند.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Ending the War Between Sales and Marketing

نویسندگان [English]

  • seyed omid aghamiri 1
  • abas bidgoli 2
1 Exploitation Manager, Iran Tourism Development Corporation and Hospitality Teacher in University
2 Exploitation Manager, Iran Tourism Development Corporation and Hospitality Teacher in University
چکیده [English]

n too many companies, Sales and Marketing feud like Capulets and Montagues. Salespeople accuse
marketers of being out of touch with what customers really want or setting prices too high. Marketers
insist
that
salespeople
focus
too myopically
on
individual
customers
and
short-term
sales
at
the

expense
of
longer-term
profits.
Result? Poor coordination between the two teams—which only raises market-entry costs, lengthens
sales cycles, and increases cost of sales.
How to get sales and marketing teams to start working together? Kotler, Rackham, and Krishnaswamy
recommend
crafting
a new relationship between
them, one
with the right degree of interconnection
to
tackle
your most pressing business challenges.
For example, is your market becoming more commoditized or customized? If so, align Sales and
Marketing through frequent, disciplined cross-functional communication and joint projects. Is competition
becoming
more
complex than
ever?
Then
fully
integrate the
teams,
by
having them share

performance
metrics
and rewards and embedding marketers
deeply in management of
key accounts.
Create the right relationship between Sales and Marketing, and you reduce internecine squabbling,
enabling these former combatants to boost top- and bottom- line growth, together.    

کلیدواژه‌ها [English]

  • Sales / Marketing / Buying Funnel
ترجمه است .