ابراهیمپور ازبرری، مصطفی؛ محسن اکبرری و میلاد هوشمندچایجانی (1396)، «بررسی تأثیر بازارگرایی صادراتی و دانش صادراتی بر عملکری صادراتی با تعدیلگری پویایی بازار (مورد مطالعه: صنعت خودرو سازی)»، راهبردهای بازرگانی(دانشور رفتار)، 24(10)، 1-20.
باقری، سیدمحمد؛ صفیه لطیفی و محسنی ملردی، شکوفه (1397)، «بررسی تأثیر بازارگرایی بر عملکرد سازمانی در چارچوب مزیت رقابتی در شرکتهای صنعتی کوچک و متوسط(مطالعه موردی: مجموعهای از شهرکهای صنعتی استان مازندران)»، کاوشهای مدیریت بازرگانی، 10(19)، 169-187.
بحرینیزاد، منیژه (1394)، «تحقیقی درباره تأثیر بازارمحوری بر عملکرد صادرات: مطالعه شرکتهای تولیدکننده و صادرکننده از گمرکات استان بوشهر»، راهبردهای بازرگانی(دانشور رفتار)، ۱۲ (۶)، ۷۳-۸۶.
حسینزاده شهری، معصومه و صاحبه شاهینی (1397)، «تأثیر قابلیت پویا و قابلیت نوآوری بر مزیت رقابتی»، کاوشهای مدیریت بازرگانی، 10(19)، 123-141.
حسینی، سیدیعقوب؛ سیدجواد میرجهان مرد و سیده اسماء حسینی (1393)، «شناسایی اثرات تعهد صادراتی، تطبیق قیمت و تعداد بازارها بر کارکرد صادراتی»، فصلنامه مدیریت بازرگانی، 6(1), 21-40.
حقیقی، محمد؛ محمود فیروزیان و صمد نجفی مجد (1387)، «شناسایی عوامل تعیینکننده عملکرد صادراتی در صنعت مواد غذایی»، فصلنامه مدیریت بازرگانی، 1(1)، 3-20
رحمانسرشت، حسین و غلامرضا کریمی (1386)، «مدلی برای ارتباط راهبردهای توسعه بازار صادراتی با عملکرد شرکتهای تولیدی صادرکننده محصولات غذایی در ایران»، فصلنامه علوم مدیریت ایران، 2(8)، 75-101.
رضایی، رضا (1396)، «تأثیرپذیری عملکرد صادراتی از استراتژیهای بازاریابی بینالملل»، کاوشهای مدیریت بازرگانی، 9(17)، 55-80.
رضائیمنش، بهروز و جعفر عباسپور (1394)، «فراتحلیل ارتباط میان کیفیت زندگی کاری و تعهّد سازمانی»، مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، 24(78)، 65-88.
رفیعی، حامد؛ سیدشهاب میرباقری؛ حامد اکبرپور و الهام جلیلی (1397)، «بررسی ساختار و تدوین الگوی انتخاب بازارهای صادراتی ایران؛ مطالعه موردی محصولات کیوی، سیب و انگور»، راهبردهای بازرگانی(دانشور رفتار)، 25(12)، 65-76
زارعی، عظیم؛ علیرضا موتمنی؛ داود فیض؛ اسداله کردنائیچ و حسین فارسیزاده (1395)، «نقش رفتار کارآفرینیگرایی صادراتی در ارتقاء عملکرد صادراتی بنگاهها با تبیین نقش میانجی کسب مزیت رقابتی»، پژوهشهای مدیریت عمومی، 9(34)، 169-193.
طباطبایی جبلی، زهرا؛ علی دلاور و احمد برجعلی (1393)، «فراتحلیل رابطه متغیرهای شخصیتی با استرس شغلی»، فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 5(19)، 124-140.
علیان، مژده و حسین رضایی دولت آبادی (1396)، «تحلیل تأثیر کارآفرینی گرایی بر بازارگرایی در جهت بهبود عملکرد شرکتهای تولیدی قطعات خودرو»، کاوشهای مدیریت بازرگانی، 9(18)، 61-81.
فیض، داود و عاطفه شعبانی (1397)، «بررسی تأثیر گرایش کارآفرینانه بر توان صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط با میانجیگری قابلیت یادگیری سازمانی و عملکرد نوآوری»، راهبردهای بازرگانی(دانشور رفتار)، 25(12)، 93-108
فیاض، فرشته و محمدصادق علیپور (1396)، «بررسی نقش دیدگاه منبع محوری به منابع انسانی بر توسعه عملکرد صادراتی»، پژوهشهای مدیریت در ایران، ۲۱ (۳)، ۱۲۱-۱۳۷
کرمپور، عبدالحسن؛ کیومرث شریفی و شهلا صفابخش (1391)، «ارائه مدلی برای ارزیابی تأثیر اجزای رویکرد مبتنی بر منابع بر عملکرد صادراتی بر اساس استراتژی رهبری هزینه در صنعت کانی غیرفلزی»، فصلنامه مدیریت بازرگانی، 4(12)، 113-128.
کرمپور، عبدالحسین و امیر وحیدمقدم (1395)، «الگوی تأثیر سبک بازاریابی و نظامهای محیطی بازاریابی بر عملکرد صادراتی»، چشمانداز مدیریت بازرگانی، 16(59)، 105-120
مجاوریان، سیدمجتبی؛ سینا احمدی کلیجی و مرضیه امینروان (1394)، «تعیین بازارهای هدف صادراتی گیاهان دارویی ایران» تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، 46(4)، 729-737.
محترم، رحیم؛ طهمورث حسنقلیپور؛ محسن نظری و احمد روستا (1394)، «تدوین مدلی بومی برای بهبود عملکرد صادراتی شرکتهای ایرانی در بازار مصالح ساختمانی عراق»، فصلنامه مدیریت بازرگانی، 7(3)، 721-736.
محمدیان، محمود؛ مصطفی الهوردی و امیر سلیمی (1392)، «بررسی تأثیر بازارگرایی صادرات و مزیت رقابتی بر عملکرد صادرات (مورد مطالعه: صادرکنندگان نمونه ایران در سال 1390)»، فصلنامه مدیریت بازرگانی، 5(4)، 61-78.
میرمحمدتبار، سیداحمد: علیاکبر مجدی و مریم سهرابی (1396)، «فراتحلیل عوامل مؤثر بر اخلاق سازمانی»، راهبرد فرهنگ، 10(37)، 187-211.
نوروزی، حسین؛ سجاد عبدالهپور؛ سمیه گنجعلیوند و سیده غزل معصومی (1396)، «تأثیر بازارگرایی صادرات بر افزایش صادرات در صنعت خشکبار»، مدیریت کسب و کارهای بین المللی، 1(3)، 103-123.
نوروزی، نگار و محمد معصوم (1397)، «طراحی مدل عوامل مؤثر در عملکرد صادرات شرکتهای تولیدکننده تجهیزات ورزشی»، مطالعات مدیریت ورزشی، 10(51)، 141-64.
Ahn, S. H. (2017), “Relationship between foreign agent operations and performance in SME exporters: Mediating effects of adaptive capability”. Journal of Korea Trade, 21(4), 274-291.
Alteren, G., & Tudoran, A. A. (2016), Enhancing export performance: Betting on customer orientation, behavioral commitment, and communication. International Business Review, 25(1), 370-381.
Arthur Solberg, C., & Olsson, U. H. (2010), “Management orientation and export performance: the case of Norwegian ICT companies”. Baltic Journal of Management, 5(1), 28-50.
Bloemer, J., Pluymaekers, M., & Odekerken, A. (2013), Trust and affective commitment as energizing forces for export performance. International Business Review, 22(2), 363-380.
Borenstein, M., Hedges, L. V., Higgins, J. P., & Rothstein, H. R. (2010), A basic introduction to fixed‐effect and random‐effects models for meta‐analysis. Research synthesis methods, 1(2), 97-111.
Erdil, T. S. (2014), The role of foreign intermediary relationship quality on export performance: A survey on Turkish firms. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 150, 600-608.
Erdil, T. S., & Özdemir, O. (2016), The determinants of relationship between marketing mix strategy and drivers of export performance in foreign markets: An application on Turkish clothing industry. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 235, 546-556.
Grandinetti, R., & Mason, M. C. (2012), Internationalization modes other than exporting: The missing determinant of export performance. European Business Review, 24(3), 236-254.
Hasaballah, A. H. A., Genc, O. F., Bin Mohamad, O., & Ahmed, Z. U. (2019), “How do relational variables affect export performance? Evidence from Malaysian exporters”. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 31(1), 128-156.
Kayabasi, A., & Mtetwa, T. (2016), Impact of marketing effectiveness and capabilities, and export market orientation on export performance: Evidence from Turkey. European Business Review, 28(5), 532-559.
Khalid, S., & Bhatti, K. (2015), “Entrepreneurial competence in managing partnerships and partnership knowledge exchange: Impact on performance differences in export expansion stages”. Journal of World Business, 10(2), 45-56.
Lages, L. F., & Jap, S. D. (2002), A contingency approach to marketing mix adaptation and performance in international marketing relationships.
Lin, K. H., Huang, K. F., & Peng, Y. P. (2014), “Impact of export market orientation on export performance: A relational perspective”. Baltic Journal of Management, 9(4), 403-425.
Matanda, M. J., & Freeman, S. (2009), Effect of perceived environmental uncertainty on exporter-importer inter-organisational relationships and export performance improvement. International Business Review, 18(1), 89-107.
Morgan, N. A., Vorhies, D. W., & Schlegelmilch, B. B. (2006), Resource-performance relationships in industrial export ventures: The role of resource inimitability and substitutability. Industrial marketing management, 35(5), 621-633.
Navarro, A., Losada, F., Ruzo, E., & Diez, J. A. (2010), “Implications of perceived competitive advantages, adaptation of marketing tactics and export commitment on export performance”. Journal of world business, 45(1), 49-58.
Navarro-García, A., Arenas-Gaitán, J., Rondán-Cataluña, F. J., & Rey-Moreno, M. (2016), “Global model of export performance: Moderator role of export department”. Journal of Business Research, 69(5), 1880-1886.
Olabode, O. E., Adeola, O., & Assadinia, S. (2018), The effect of export market-oriented culture on export performance: Evidence from a Sub-Saharan African economy. International Marketing Review, 35(4), 637-660.
Pinho, J. C. (2016), Social capital and export performance within exporter-intermediary relationships: The mediated effect of cooperation and commitment. Management Research Review, 39(4), 425-448.
Shamsuddoha, A. K., & Yunus Ali, M. (2006), “Mediated effects of export promotion programs on firm export performance”. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 18(2), 93-110.
Takata, H. (2016), “Effects of industry forces, market orientation, and marketing capabilities on business performance: An empirical analysis of Japanese manufacturers from 2009 to 2011”. Journal of Business Research, 69(12), 5611-19.
Zehir, C., Köle, M., & Yıldız, H. (2015), The mediating role of innovation capability on market orientation and export performance: An implementation on SMEs in Turkey. Social and Behavioral Sciences, 207, 700-8.