جلیلوند و ابراهیمی (1390)، «تأثیر ارتباطات دهانبهدهان بر خرید خودروهای داخلی (مطالعه موردی خودروی سمند شرکت ایرانخودرو)» نشریه مدیریت بازرگانی، 3 (9)، 57-70.
حسینزاده سلجوقی؛ معینی و مرید صداقت (1394)، «بررسی تأثیر مشتریمداری و کیفیت رابطه با مشتری بر رضایت، وفاداری و تبلیغات شفاهی مشتریان « پژوهش و فناوری، شماره 2، صص 97-112.
خانزادی، ح (1392)، «بررسی رابطه شخصیت برند و قصد خرید با در نظر گرفتن نقش میانجی عشق به برند و تبلیغات دهانبهدهان « پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، پردیس قم.شماره24،صفحه155-170.
خانلری، ا؛ حسینی و شیرکوند (1396)، «تأثیر شخصیت برند بر تصویر برند و وفاداری مشتریان «چشمانداز مدیریت بازرگانی، شماره 63، صص 33-47.
درویش، پ. (1390)، «کارکردهای شخصیت برند در بازار لوازمخانگی استان گیلان «، توسعه مهندسی بازار گستران آتی، شماره 20، 1-10.
رضایی دولتآبادی، ح؛ خزائی پول و امانی (1392)، «تأثیر شخصیت برند بر وفاداری برند: بررسی نقش میانجی سازههای تأثیر، اعتماد و ترجیح برند « فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال هشتم، شماره 29، 73-88.
سلطانی، م؛ نبیزاده مامانی و مزینانی (1395)، «طراحی و تبیین مدل مکانیزمها، اثار و پیامد برندسازی داخلی (مورد مطالعه: گروه صنعتی سدید)»، فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، 6(2)، 152-133.
شیرکوند،س؛ خانلری و حسینی (1396)، «تأثیر ابعاد شخصیت برند بر تصویر برند و وفاداری مشتریان». چشمانداز مدیریت بازرگانی. شماره 30.صص 33-47.
محمدشفیعی،م و رحمت آبادی (1394)، «تأثیر ادراک از شخصیت برند بر تمایل به خرید :نقش تفاوتهای فرهنگی و سازگاری مشتری و برند».فصلنامه مدیریت برند.دوره دوم.شماره 4.صص 45-68.
عزیزی، ش؛ قنبرزاده میاندهی و فخارمنش (1391)، «ارزیابی تأثیر شخصیت برند بر وفاداری نگرشی و رفتاری مشتریان به برند هایپراستار»، پژوهشهای مدیریت در ایران، 16 (4)، 105- 123.
علی نیا، ص. (1392)، «بررسی تأثیر شخصیت برند بر کیفیت ارتباط RQ و ارزش چرخه عمر مشتری CL» فصلنامه علمی - پژوهشی بانک تجارت، صص 41-28.
کاپفرر، نوئل، ژ. (1385)، «مدیریت راهبردی نام تجاری»، (چاپ اول)، ترجمه سینا قربانلو، انتشارات مبلغان، تهران.
موتمنی، ع ر؛ مرادی و همتی (1389)، «تأثیر شخصیت نام تجاری بر وفاداری مشتریان»، چشمانداز مدیریت بازرگانی، شماره 4، صص 89-105.
نصیری پور، ا؛ گوهری و نفیسی (پاییز 1389)، «رابطه برندسازی و شاخصهای عملکردی بیمارستان قائم مشهد»، دوره 13، شماره 41، صص 15-20.
همتی نژاد،م و معصومی (1396)، «رابطا بین ابعاد شخصیت برند و وفاداری مشتریان به برندهای ورزشی در شهر رشت»، فصلنامه پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، شماره14، صص 1-14.
Aaker.J, (1997), “Dimensions of brand personality. JMR”, Journal of Marketing Research; 34, 3; ABI/INFORM Global pg 347.
Azoulay, A. & Kapferer, J. -N. (2003), “Do brand personality scales really measure brand personality?” Journal of Brand Management, 11 (2), 143-155.
Brown, G. H. (1952), Brand Loyalty: Fact or Fiction. Advertising Age, 23, 53-55.
Choi, Y. Ok, C. & Hyun (2011), Evaluating Relationships among Brand Experience, Brand Personality, Brand Prestige, Brand Relationship Quality, and Brand Loyalty: An Empirical Study of Coffeehouse Brands. In 16th Graduate Students Research Conference.
East R. Hammond K. & Lomax W. (2008,) “Measuring the impact of positive and negative word of mouth on brand purchase probability, Intern”. Jornal of Research in Marketing, 25, 215-224.
Hawkins, Del I. Best, R. J. Coney, K. A. (2004), Consumer Behaviour: Building Market Strategy. McGraw - Hill/Irwin. (9th) Ed.
Homer, Pamela M. The Mediating Role of Attitude toward the Ad: Some Additional Evidence. Journal of Marketing Research 1990; 27 (February): 78-86.
Hussain Shah, S. S. Ahsan, R. Jaffari, J. A.Waris, S. Ejaz,W &Fatima, M. & Sherazi,S. K. (2012), “The Impact of Brands on Consumer Purchase Intentions”. Asian Journal of Business Management. 4. 105-110.
Hur, W., Ahn, K., & Kim, M. (2011), Building Brand Loyalty through Managing Brand Community Commitment. Management Decision, 49(7), 1194-1213.
Jacoby, J. (1971), “A model of multi-brand loyalty”. Journal of Advertising Research, 11 (3), 25-31.
Jafarnejad, A. Shahroudi, K. & Mousagholizadeh, F. (2012), “Analysis of the Brand Personality on Customer Loyalty to the Mellat Bank Brand in the Tehran Province”. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 3 (9).
Jason Q. Zh. Georgiana C. Dongwoo Sh. (2010), “When does electronic word-of-mouth matter? A study of consumer product reviews”. Journal of Business Research, 63, 1336-1341.
Kapferer, J. N. (2005), The new strategic brand management. London: Kogan-Page.
Keller, K. L. (2012), “Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity” Journal of Marketing, 57 (1), pp. 1-22.
Kim, D. Magnini, P. V. & Singalc M. (2011), “The effects of customers’ perceptions of brand personality in casual theme restaurants”, International Journal of Hospitality Management, 30, 448-458.
Kotler, P. and Armstrong, G. (2010), Principles of Marketing. (13th) ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Lee, J. (2009), Resist taglines and slicks ads for ‘brand Australia’: experts. Sydney Morning Herald. Retrieved from
Lin, L. Y. (2010), “The relationship of consumer personality trait, brand personality and brand loyalty: an empirical study of toys and video games buyers”. Journal of Product & Brand Management, 19, 4-17.
Martineau, P. (1957), Motivation in Advertising. New York: McGraw-Hill
. Mengxia, Z. (2007), Impact of brand personality on PALI: a comparative research between two different brands. International Management Review,3 (3): 36-46.
Moon, J-Y. (2007), “Corporate Image Effects Consumers’ Evaluation of Brand Trust and Brand Affect”. Journal of Global.Academy of Marketing Science, 17(3), 21-37.
Netemeyer, R. G. Maxham, J. G, & Pullig, C. (2005), “Conflicts in the work family interface: Links to job stress, customer service employee performance, and customer purchase intent”. Journal of Marketing, 79 (2), 130-143.
Stokburger-Sauer, N. Ratneshwar, S. & Sen, S. (2012), “Drivers of consumerbrand identification”. International Journal of Research in Marketing, 29 (4), 406-418.
Sung, Y. J. & Kim, J. (2010), Effects of Brand Personality on Brand Trust and Brand Affect. Psychology & Marketing, 27 (7), 639-661.
Teimouri, H. Fanae, N. Jenab, Kouroush. K. S & Moslehpour, S. (2016), “Studying the Relationship between Brand Personality and Customer Loyalty: A Case Study of Samsung Mobile Phone”. International Journal of Business and Management.
Teng, L. L. Michel and Huihuang, Z. (2007), The effects of multiple, ads and multiple - brandson consumer attitude and purchase behavior. J. Consum. Mark, 24 (1): 27-35.
Thomas W. G. Talai O. Andrew J. C. (2006), “eWOM: The impact of customer-to-customer online know-how exchange on customer value and loyalty”. Journal of Business Research, 59, 449-456.
Touzani, M. & Temessek, A. (2009), Brand Loyalty: Impact of Cognitive and Affective Variables. Annals of «Dunãrea de Jos» University of Galati-Fascicle I. Economy and Applied Informatics, 227-242.
Usakli A. & Baloglu S. (2011), “Brand personality of tourist destinations: An application of selfcongruity theory”, Tourism Management, 32: 114-127.
Wangengeim, F. V. & Bayon, T. (2004), “The effect of word of mouth on Services switching”. European Journal of Marketing, 38 (9/10): 1173-1185.
Wu, J. -H. Wu, C. -W. Lee, C. -T. & Lee, H. -J. (2015), “Green purchase intentions:An exploratory study of the Taiwanese electric motorcycle market”. Journal of Business Research, 68 (4): 829-833.