TY - JOUR ID - 241615 TI - بررسی تاثیر برند بر وفاداری مشتری، تمایل به خرید و تمایل به تبلیغات شفاهی( مطالعه موردی: نمایندگی‌های ایران خودرو در شیراز) JO - بررسی‌های بازرگانی JA - BS LA - fa SN - 2676-7562 AU - پران, محمد مرتضی AU - رمضانی قطب آبادی, علی AU - فرهادی, پیام AD - موسسه آموزش ,عالی دانش گستر زند/شیراز/ایران AD - مدیر گروه مدیریت امور بانکی، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی زند شیراز AD - دکتری مدیریت صنعتی استادیار دانشگاه غیرانتفاعی زند دانش گستر شیراز Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 18 IS - 102 SP - 25 EP - 40 KW - شخصیت برند KW - وفاداری مشتری KW - تمایل به خرید KW - تبلیغات شفاهی DO - N2 - هدف تحقیق حاضر ارزیابی تأثیر ابعاد شخصیت برند بر وفاداری مشتریان، تبلیغات شفاهی و تمایل به خرید در بین مشتریان نمایندگی‌های مجاز ایران‌خودرو در سطح شهر شیراز است. روش انجام پژوهش از نظر هدف، جزء تحقیقات کاربردی و از نظر جمع‌آوری و شیوه انجام اطلاعات میدانی است. جامعه‌ی آماری این پژوهش کلیه مشتریان نمایندگی‌های ایران خودرو در شهر شیراز در سال 97 است؛ با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی از طریق جدول مورگان، 384 نفر به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شده‌اند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه استاندارد شخصیت برند، وفاداری برند، تمایل به خرید مجدد و تبلیغات شفاهی است که در طیف پنج ارزشی لیکرت گردآوری شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها در دو قسمت از آمار توصیفی و تحلیل‌های استنباطی مدل‌یابی معادلات ساختاری (با استفاده از نرم‌افزار اسمارت Smart PLS) استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهند که شخصیت برند بر وفاداری مشتریان، تمایل به خرید و تمایل به تبلیغات شفاهی تأثیر مثبت و معنی‌داری دارد. بیشترین مقدار مربوط به تأثیر‌گذاری صلاحیت بر تبلیغات شفاهی است. کمترین مقدار مربوط به تأثیر استحکام بر تمایل به خرید است. UR - https://barresybazargani.itsr.ir/article_241615.html L1 - https://barresybazargani.itsr.ir/article_241615_5d957f83db6ae4a4a6765e7f1f1894b7.pdf ER -