بهمنی، م (1391)، «بررسی میزان ملیگرایی مصرفی، اعتماد به تبلیغات و تمایل به مصرف کالاهای داخلی در بین شهروندان 28 شهر کشور». فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال نوزدهم، شماره 3 (پیاپی 71)، 182-159.
حقیقی، م و طهمورث حسنقلیپور و محمدزاده، ز (1392)، «رابطه ملیگرایی مصرفی و اثر کشور مبدأ در ادراک افراد از کیفیت طبقات کالایی مختلف در شهر مشهد». بررسیهای بازرگانی، شماره 59.
حقیقی، م و حسینزاده، م (1387)، «مقایسه میزان تمایل به مصرف کالاهای داخلی در تهران با سایر مناطق جهان و بررسی پیامدهای آن بر ارزیابی و ترجیح محصولات». پژوهشهای مدیریت در ایران، دوره12، شماره4.
داوری، ع و رضازاده، آ (۱۳۹۲)، «مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار PLS». انتشارات جهاد دانشگاهی، چاپ اول.
ضیایی، م و نرگسیان و آیباغی (1387)، «نقش رهبری معنوی در توانمندسازی کارکنان دانشگاه تهران». نشریه مدیریت دولتی، دورة اول، صص 86-67.
فربد، ش (1393)، «بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر استفاده از تبلیغات شفاهی بر تمایل به خرید مشتریان: اثرات تعدیلگری نگرش نسبت به خرید، اعتماد و تصویر ذهنی برند (مورد مطالعه: مشتریان بانک ملت)». کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
کاتلر، ف و آرمسترانگ (1390)، «اصول بازاریابی». فروزنده، ب. اصفهان: انتشارات آموخته، ویراست هجدهم.
کریممحمد، ن (1387)، «بررسی تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی و معیارهای مکمل اثرگذار بر رفتار خرید مصرفکنندگان غذایی شرکت مهرام در تهران». کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
مرتضوی، س و پور و سعادتیار و بیطرف و رضاییراد (1391)، «اثر گرایشات ملی بر عرق ملی و تأثیر آن بر قصد و رفتار خرید مشتری». پژوهشهای مدیریت عمومی، سال پنجم، شماره پانزدهم، 26-5.
موسویفر، ر (1388)، «روابط ایران و آمریکا؛ مسئله اسراییل». فصلنامه سیاست، مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دوره 46، شماره 2، 514- 497.
یزدانفام (1391)، «مناسبات ایران و آمریکا در سایه تحولات جدید ملی و منطقهای». پژوهشنامه دفاع مقدس، سال اول، شماره 1، 154-133.
Akdoghan, M. S. & Ozgener, S. & Kaplan, M. & Coskun, A, (2012), "The effects of consumer ethnocentrism and consumer animosity on the re-purchase intent: the moderating role of consumer loyalty". Emerging markets journal. Vol. 2.
Bahaee, M., & Pisani, M., (2009), Are Iranian consumers poised to ‘‘buy American’’ in a hostile bilateral environment?. Business Horizons, 52, 223-232.
Cheah, I. & Phau, I. & Kea, G. & Huang, Y. A., (2016), 'Modelling effects of consumer animosity: Consumers’ willingness to buy foreign and hybrid products". Journal of Retailing and Consumer Services, 30, 184- 192.
Chowdhury, T. A. & Rahman, M. I., (2014), "Conceptualizing Consumer Ethnocentrism in a Developing Country: Validity and Applicability of CETSCALE in Bangladesh". Journal of Asia-Pacific Business, 15, 27–53.
Chryssochoidis, G. & Krystallis, A. & Perreas, P., (2007), "Ethnocentric beliefs and country-of-origin (COO) effect: Impact of country, product and product attributes on Greek consumers’ evaluation offood products". European Journal of Marketing, Vol. 41 No. 11/12. 1518- 1546
De Nisco, A. & Mainolfi, G. & Marino, V. & Napolitano, M. R., (2016), "Effect of economic animosity on consumer ethnocentrism and product-country images.A binational study on the perception of Germany during the Euro crisis". European Management Journal, 34, 59-68.
Eren, S. S., (2013), "Young consumer’s attitudes toward American products". Procedia- social and Behavioral Sciences 99, 489-495.
Fandos, C. & Flavian, C., (2006), "Intrinsic and extrinsic quality attributes, loyalty and buying intention: an analysis for a PDO product". British Food Journal,Vol. 108, No. 8, pp. 646-662.
Halim, W. Z. W. & Hamed, A. B., (2005), "Consumer Purchase Intention At Traditional Restaurant And Fast Food Restaurant, ANZMAC Conference: Consumer Behaviour.
Hamelin, N. & Ellouzi, M. & Canterbury, A., (2011), "Consumer Ethnocentrism and Country of-Origin Effects inthe Moroccan Market". Journal of Global Marketing, 24, 228–244.
Kaeeni, A. A. & Heidarzadeh, K., (2014), "Exploring the moderating effect of consumer Animosity and ethnocentrism on process of accepting Foreign products among islamic countries". International Journal of Research In Social Sciences.Vol. 3, No.5
Klein, j. G. & Ettenson. R., (1999), "consumeranimosity and consumer ethnocentrism: an analysisof unique antecedents". Journal of Internationalconsumer Marketing, 11(4), 5-24.
Klein, J. G. & Ettenson, R. & Morris, M. D., (1998), "The Animosity Model of Foreign Product Purchase: An Empirical Test in the Peoples Republic of China". Journal of Marketing, Vol. 62, 89-100.
Luo, M. M., (2011), "Country-of-Origin (COO) Effect, on Chinese Consumers’ Evaluation ofNew Zealand Milk Powder. A thesis submitted to Auckland" University of Technology,1-151.
Narang, R., (2016), "Understanding purchase intention towards Chinese products: Role of ethnocentrism, animosity, status and self-esteem". Journal of Retailing and Consumer Services, 32, PP. 253-261.
Roth, K. P. & Diamantopoulos, A., (2009), "Advancing the country image construct". Journal of Business Research, 62, pp 726-740.
Shimp, T. & Sharma, S., (1987), "Consumer Ethnocentrism: Construction and Validation of the CETSCALE". Journal of Marketing Research, 24 (8), 280-289.