1
استادیار، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه پیام نور
2
دستیار علمی، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه پیام نور
چکیده
امروزه مدیریت زنجیره تأمین و مدیریت بازاریابی هر دو از مدلها و اهداف صرفاً متمرکز بر کالاها و محصولات فاصله گرفتهاند و به سمت مدلها و اهداف متمرکز بر شبکههای ارزش، سهامی مشترک، تأمین خدمات و خلق ارزش حرکت میکنند. برخی از این حرکتها تحت تأثیر مفهومی معروف به نام منطق "ارائه خدمت-کسب برتری" قرار گرفتهاند.
این مقاله بر آن است تا از منطق "ارائه خدمت-کسب برتری" جهت تفکّر و اندیشه در مورد مدیریت زنجیره تأمین بر اساس تأمین خدمات استفاده کند که در آن کالاها به عنوان سازوکارهای تأمینکننده و توزیعکننده خدمات در نظر گرفته میشوند.
این تحقیق از نوع کاربردی است و از استراتژی تحلیلی-توصیفی جهت تجزیه و تحلیل موضوع تحقیق و از منابع کتابخانهای و پایگاه داده الکترونیک جهت گردآوری ادبیات نظری تحقیق استفاده گردید.
از نتایج تحقیق آن است که با استفاده از منطق "ارائه خدمت-کسب برتری" میتوان امکان درک آگاهانهتری از ماهیت حقیقی تبادل اقتصادی فراهم کرد تا نیاز به مدیریت زنجیره تأمین و نیز مدیریت بازاریابی را باز مهندسی کرد و آنها را به یک فرآیند و سیستم یکپارچهای همگرا کرد تا عملکرد سازمانی، ارزش مشتری و رفاه جامعه افزایش یابد.
حسینی, میرزاحسن, & حسینی امیری, سیدمحمود. (1392). بررسی نظری ارزشافزایی در زنجیرهتأمین با استفاده از منطق «ارائه خدمت-کسب برتری. بررسیهای بازرگانی, 11(58), 55-67.
MLA
میرزاحسن حسینی; سیدمحمود حسینی امیری. "بررسی نظری ارزشافزایی در زنجیرهتأمین با استفاده از منطق «ارائه خدمت-کسب برتری". بررسیهای بازرگانی, 11, 58, 1392, 55-67.
HARVARD
حسینی, میرزاحسن, حسینی امیری, سیدمحمود. (1392). 'بررسی نظری ارزشافزایی در زنجیرهتأمین با استفاده از منطق «ارائه خدمت-کسب برتری', بررسیهای بازرگانی, 11(58), pp. 55-67.
VANCOUVER
حسینی, میرزاحسن, حسینی امیری, سیدمحمود. بررسی نظری ارزشافزایی در زنجیرهتأمین با استفاده از منطق «ارائه خدمت-کسب برتری. بررسیهای بازرگانی, 1392; 11(58): 55-67.