Designing an Interpretive Structural Model of IoT Market Entry Strategies (With a Business Canvas Model Approach)

Document Type : پژوهشی - کاربردی

Authors

1 PhD Student in Business Administration, Faculty of Management, Azad University, South Tehran Branch, Iran

2 Faculty Member of Azad University of Tehran South Branch

3 Professor of Business Management, School of Management, Azad University, South Tehran Branch, Iran

Abstract

Competition in today's market and stability in this turbulent field, requires proper orientations of companies and organizations. Companies, especially innovative companies, must be able to produce products tailored to environmental and market conditions with the knowledge and information they obtain from customers, markets and competitors to ensure their sustainability in the field of competition. IoT applications are recognized as one of the most important axes of future technology and have attracted considerable attention from the industry. Choosing the entry method is one of the most important and critical strategic decisions for companies that seek to develop and expand their business. Therefore, it is necessary to identify strategically important variables in the type and manner of entering the markets. Business model is a tool through which companies can create new values for their customers and gain some value from innovation. In this research, the business canvas model (canvas) has been used for smart buildings. We intend to examine the design of an interpretive structural model related to the components obtained through IoT market entry strategies (business canvas model) in the building intelligence industry. This research is fundamental in terms of purpose, method of data collection, survey method and nature, combined research (qualitative and quantitative), survey, exploratory, respectively.

Keywords


الهی شعبان، داود خسروانجم، مرتضی نبی میبدی (1398)، «بررسی دیدگاه مبتنی بر منابع و چالشهای آن در بهکارگیری قابلیتهای سیستمهای اطلاعاتی»، چهارمین کنفرانس ملی مدیریت تکنولوژی ایران
پارسی, مریم؛ ابوالفضل کیانی نیکو و ایوب محمدیان (۱۳۹۵)، «مدلهای کسب وکار مبتنی بر اینترنت اشیا مطالعه موردی: بررسی مدلهای اجرایی در کسب وکارهای گروه Megabyte»، کنفرانس بینالمللی مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، تهران، دبیرخانه دایمی کنفرانس.
دلارام موذن زاده (1397)، «چارچوبی برای بررسی برنامههای اینترنت اشیا در مدلهای کسب و کارمجله مهندسی برق و کامپیوتر»، سومین همایش ملی مهندسی رایانه و مدیریت فناوری اطلاعات 1397.
زنگوئی فرنوش، زهرا خرازی محمدوندی آذر، جمشید صالحی (1399)، «صدقیانی شناسایی مؤلفههای هوشمندسازی صنعت گردشگری در ایران»، نشریه علمی مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند - سال هشتم شماره 11 تابستان.
 
سینی ساره، فیصری محمد (1397)، «راهکارهای استراتژیک فناوری اینترنتی از اشیا جهت پاسخگویی به چالشهای جهانیسازی تجارت الکترونیک»، دهمین کنفرانس بینالمللی مدیریت استراتژیک.
صلواتیان سیاوش، محمدرضا تقوا، میلاد گودرزی (1397)، «طراحی بوم مدل کسب و کار رسانههای اجتماعیهای بومی با جهتگیری راهبرد تمرکز پورتر»، نشریه توسعه کارآفرینی، دوره 11، شماره 1 - شماره پیاپی 39 بهار، صفحه 81-100.
علی محمدی، مهرداد و صدف زرین (۱۳۹۵)، «مدلهای کسب و کار اینترنت اشیا»، دومین همایش ملی پژوهشهای علوم مدیریت، تهران، گروه پژوهشی بوعلی.
ملک اخلاق اسماعیل، سیدرضا میرعسکری، محدثه امین (1397)، «بررسی تأثیر استراتژ یهای بازاریابی بر عملکرد بازاریابی شرکتهای صنایع پوشاک و ساختمانی در شرایط رکود اقتصادی»، دو فصلنامه علمی - پژوهشی دانشگاه شاهد سال بیست و پنجم- دوره جدید شماره 12 پاییز و زمستان 1397.
میرمحمدی و بهادر (1399)، «طراحی الگوی بومی پیادهسازی اینترنت اشیا در شرکتهای آزادراهی»، نشریه علمی مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند- سال هشتم شماره 19 بهار 1399.
Akhtar, D. A. (2018), "Internet of Things (IoT): A vision", architectural elements, and future directions Journal of Biodiversity and Environmental Sciences 13(1):180-190.0.
Bohn, J., Coroamă, V., Langheinrich, M., Mattern, F., Rohs, M., Social (2005), economic, and ethical implications of ambient intelligence and ubiquitous computing. Ambient intelligence, pp. 5-29. Berlin Heidelberg: Springer.
Bolanos, R., Fontela, E., Nenclares, A., Paster, P., (2005), Using interpretive structural modeling in strategic decision making groups. Management Decision, vol. 43, vol6, pp.877−895.
Concetta Metalloa (2018), Understanding business model in the Internet of Things industry Technological Forecasting & Social Change.
Daniel Kiel (2017), the influence of the Industrial Internet of Things on business models of established manufacturing companies - A business level perspective.
Dijkman, R.M., Sprenkels, B., Peeters, T., Janssen, A., (2015), Business models for the Internet of Things. Int. J. Inf. Manag. 35 (6), 672-678.
Dijkman, R.M., Sprenkels, B., Peeters, T., Janssen, A., (2015), Business models for the Internet of Things. Int. J. Inf. Manag. 35 (6), 672-678.
Duc Nha Lea (2019), Smart-building management system: An Internet-of-Things (IoT) application business model in Vietnam Technological Forecasting & Social Change 141, 22-35
Duc Nha Le et. Al (2019), Smart-building management system: An Internet-of-Things (IoT) application business model in Vietnam Technological Forecasting & Social Change 141 (2019) 22-35.
Fang-Yi Lo⁎, Nayara Campos (2018), Blending Internet-of-Things (IoT) solutions into relationship marketing strategies vol Technological Forecasting & Social Change 137 (2018) 10-18,
Fleisch, E., Weinberger, M., Wortmann, F. (2014), Business Models and the Internet of Things. Whitepaper of the‌‌ osch Internet of Things and Services Lab, a Cooperation of HSG and Bosch.
Hashai N., Asmussen Ch., Benito G., and Petersen B. (2010), Technological Knowledge Intensity and Entry Mode Diversity, Management International Review, (50): 659-681.
J.F., Hult, G.T.M., Ringle, Ch.M., and Sarstedt, M. (2013), A Primer on Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM). Los Angeles: SAGE Publications.
Leminena Seppo,b,c,⁎, Mervi Rajahonkac,d, Robert Wendeline, Mika Westerlundc (2020), Industrial internet of things business models in the machine-to-machine Industrial Marketing Management.
Minh Nguyen Dang Tuan (2018), Applying a mindfulness-based reliability strategy to the Internet of Things in healthcare - A business model in the Vietnamese market,vol 8 Issue 57-64.
Osterwalder, A., Pigneur, Y., (2010), Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers. John Wiley and Sons, New Jersey.
Palmaccio Matteo a,*, Grazia Dicuonzo b, Zhanna S. Belyaeva (2021), The internet of things and corporate business models: A systematicliterature review Journal of Business Research 2021.
Yang Lu, Savvas Papagiannidis⁎, Eleftherios Alamanos (2018), Internet of Things: A systematic review of the business literature from the user and organisational perspectives Lu, Y., Technological Forecasting & Social Change (2018),
Yang Lu, Savvas Papagiannidis, Eleftherios Alamanos(2018), Internet of Things: A systematic review of the business literature from the user and organisational perspectives Lu, Y., Technological Forecasting & Social Change.