موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانیبررسیهای بازرگانی2676-7562179920200121Ranking of Collaborative Co-Branding in Business Clusters
(Case Study: Pars Wagon Arak)رتبه بندی شاخص های برندسازی مشارکتی در خوشههای کسب و کار(مطالعه موردی:پارس واگن اراک)102938354FAسید حمید عمادیمهندسی صنایع-دانشگاه آزاد واحد اراکمحمدصادق حریمهندسی صنایع-دانشگاه آزاد اراکزهرا دلشادمدیریت صنعتی-دانشگاه آزاد واحد یزدJournal Article20181120Co-branding is one of the most new topics in economic links, which has been recently discussed in Iran under the co-branding strategy. This research seeks to prove the effectiveness of the strategy and tries to provide a practical model for its successful implementation. In this regard, business clusters in rail cars phase, are considered as a central element of the study and then through the most appropriate computational methods, significant parameters that play a key role in the success of the co-branding in the rail cars industry are extracted and subsequently, The companies with co-branding potential are evaluated. Finally, the most suitable companies for this strategic alliance, have been chosen.برندسازی مشارکتی، یکی از جدیدترین مباحث در پیوندهای اقتصادی میباشد که تحت استراتژی برندسازی مشارکتی مدت زمان کوتاهی است که در ایران مطرح شده است. این پژوهش سعی در اثبات اثربخشی استراتژی یاد شده داشته و میکوشد که یک الگوی عملی برای استقرار موفقیتآمیز آن ارائه دهد. در این ارتباط، خوشههای کسب و کار در فاز خودروهای ریلی بهعنوان عنصر مطالعه محوری در نظر گرفته شد و سپس از طریق مناسبترین روشهای محاسباتی، روش تحلیل سلسله مراتبی، شاخصهای مهمی که نقش کلیدی در موفقیت برندسازی مشترک در صنایع مرتبط با خودروهای ریلی را بازی مینمایند استخراج نموده و از طریق آن شرکتهای مستعد برندسازی مشترک ارزیابی شدهاند. در نهایت با انتخاب مناسبترین شرکتها، برای این پیوند استراتژیک، برآورد اقتصادی مربوطه را به پایان رساندیم.https://barresybazargani.itsr.ir/article_38354_0565d87b37e0a5f75a63e3114300a9ea.pdfموسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانیبررسیهای بازرگانی2676-7562179920200121The Pattern for Recognition of Luxury Goods Consumers Behavior Based on the Conspicuous Consumption Theoriesالگوی شناخت رفتار مصرف کنندگان کالاهای لوکس بر مبنای نظریات مصرف تظاهری305138355FAمهدی بشیرپوردانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی/دانشگاه علامه طباطبائی0000-0001-5964-9662محمود محمدیانعضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائیJournal Article20180926Marketing management consists many fields. One of most attractive fields is luxury brands marketing or conspicuous marketing. In this research, on the basis of sociological, psychological, economical and marketing theories we have identified 6 major effects that makes conspicuous consumption. we have analyzed this effects Veblen effect, duesenberry effect, Snob effect, Bandwagon effect, Hedonism effect and perfectionism effect, by studying 385 users of luxury goods in Tehran city. at the first step, The existence of this effects in consumer behavior is investigated; and at the second step, These effects are ranked to know which of them is more important and which of them must be focused by marketing managers. finally, ranking of the motivators show that veblen effect is at the first and perfectionism effect is at the last order.علم بازاریابی شامل حوزههای متعددی میباشد که یکی از پرمخاطبترین حوزههای آن، بازاریابی برندهای لوکس است. در این تحقیق، با استفاده از مبانی نظری جامعهشناسانه، روانشناسانه، اقتصادی و بازاریابی که شامل نظریات دانشمندانی مانند وبلن، دوزنبری و مازلو میشود به بررسی رفتار مصرفکنندگان کالاهای لوکس پرداختهایم. با مطالعه پیشینه پژوهش و مبانی نظری شش اثر بهعنوان انگیزههای مصرفکنندگان کالاهای لوکس شناخته شدهاند که شامل، اثر تظاهری وبلن، اثر تقلیدی-تمایزی دوزنبری، اثر افادهای، اثر ارابهای، اثر لذتگرایی و اثر کمالگرایی هستند. برای بررسی وجود این اثرها از ابزار پرسشنامه استفاده کردیم. شیوه تحلیل آماری، معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی بوده است. با مطالعه و تحلیل آماری صورت گرفته بر روی 385 نفر از مصرفکنندگان کالاهای لوکس در تهران به بررسی وجود این انگیزه در شهروندان و رتبهبندی آنها پرداخته شده است، نتایج حاکی از وجود تمامی این انگیزهها در مصرفکنندگان کالاهای لوکس است. همچنین نتیجه رتبهبندی انگیزهها نیز نشان میدهد که اثر وبلن بالاترین رتبه و اثر کمالگرایی آخرین رتبه را دارند.https://barresybazargani.itsr.ir/article_38355_76fd7637a12bd0b8407c609d94acb445.pdfموسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانیبررسیهای بازرگانی2676-7562179920200121The Impact of Brand Image and Brand Strength on the Desire to Buy Customers From Online Stores (Case Study: Bamilo Store)تاثیر تصویر برند و قدرت برند بر تمایل خرید مشتریان از فروشگاههای اینترنتی527638356FAحسن غریبیعلامه طباطباییزهره دهدشتیعلامه طباطابییمحمدرضا حسینی مهرعلامه طباطباییJournal Article20181208The purpose of this study is to investigate the effect of image and brand strength on customer buying in the Bamilo online store using the Weimer model (2015) and Liu et al. (2016). In this model, the impact of image and brand strength on the purchasing habits of Baemillo store customers is examined. To investigate the research, a sample of 384 people are selected from the store channel and the main store in Instagram. The data collection tool is a standard questionnaire with 27 questions that its validity and reliability are confirmed and distributed among the statistical population. The data are analyzed using descriptive statistics and inferential statistics. At the level of descriptive statistics, indicators such as abundance and percentage of abundance are used. At the level of inferential statistics, correlation methods, structural equation modeling, and path analysis are used. For this purpose, the spss and amus software is used. The results of the analysis showe a positive and significant impact of brand image and brand on the desire to buy customers in the bamboo store. <br /> <br /> <br /> هدف تحقیق حاضر، بررسی تأثیر تصویر و قدرت برند بر تمایل خرید مشتری در فروشگاه اینترنتی بامیلو است که از مدل وایمر (2015) و لیو و همکاران (2016) استفاده شده است. در این مدل تأثیر تصویر و قدرت برند بر تمایل خرید مشتریان فروشگاه بامیلو بررسی میشود. برای بررسی تحقیق نمونهای شامل 384 نفر به صورت در دسترس از بین کانال تلگرامی فروشگاه و صفحه اصلی فروشگاه در اینستاگرام انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده پرسشنامه استاندارد با 27 سؤال که روایی و پایایی آن تأیید و بین جامعه آماری توزیع شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام گرفت. در سطح آمار توصیفی از شاخصهایی چون فراوانی و درصد فراوانی؛ در سطح آمار استنباطی از روشهای همبستگی، مدل معادلات ساختاری و تحلیل مسیر انجام شده است؛ که برای این منظور از نرمافزارهای spss و آموس استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل حکایت از تأثیر مثبت و معنیدار تصویر و قدرت برند بر تمایل خرید مشتریان فروشگاه اینترنتی بامیلو داشت.<br /> https://barresybazargani.itsr.ir/article_38356_6acd9e220b0cada795552805752cb3b9.pdfموسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانیبررسیهای بازرگانی2676-7562179920200121The Survey of The Effect of Humor Advertising in the Creation of a Brand Equity (Case Study: Mihan Brand)بررسی تاثیر تبلیغات طنزآمیز در ایجاد ارزش ویژه برند779038357FAفتانه یاراحمدیاستادیار پایه ده مدیریت بازاریابی، دانشگاه دولتی ملایر، همدان، ایرانبهزاد سنجریگروه مدیریت، دانشکد علوم انسانی، دانشگاه ملایر، همدان، ایرانمرتضی مرادیگروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه ملایر، همدان، ایرانJournal Article20181029This study examines the relationship between humorous advertising and the creation of brand equity and is conducted on the range of promotion and attitudes of people about the humorous advertisement of the Mihan Ice Cream brand in Chain stores of Hamedan city. For this purpose, a researcher-made questionnaire is used. Its content validity is verified by the experts, as well as the construct validity of the convergent and factor analysis. Also, to study the model’s singularity, the principal component analysis methods of the observed variables, Cronbach’s alpha and p-Dillon-Goldstein (composite reliability) are used. Testing and analyzing the hypotheses is done using the Structural Equation Method and Smart PLS software. The results show that humorous advertising has a positive and significant effect on the brand equity dimensions (brand association, perceived quality, brand loyalty) through influencing the variable of brand awareness.
پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین تبلیغات طنزآمیز و ابعاد ارزش ویژه برند میپردازد. این تحقیق روی گستره تبلیغ و نگرشهای افراد در مورد تبلیغ طنزآمیز برند بستنی میهن در فروشگاههای زنجیرهای استان همدان مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور از پرسشنامه محقق ساخته با روایی محتوای صوری مورد تأیید خبرگان و همچنین رواییهای سازه تحلیل عاملی و همگرا، و برای بررسی تک بودن مدل از روشهای تحلیل مؤلفههای اصلی بلوک متغیرهای مشاهده شده، آلفای کرونباخ و p دیلون - گلدشتاین (پایایی مرکب) استفاده شده است. همچنین آزمون و تحلیل فرضیات مبتنی بر روش معادلات ساختاری و نرمافزار Smart PLS است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از جهت شیوه جمعآوری اطلاعات پیمایشی-توصیفی محسوب میشود. نتایج حاکی از آن است که تبلیغات طنزآمیز از طریق تأثیرگذاری بر متغیر میانجی آگاهی برند اثر مثبت و معنیداری بر ابعاد ارزش ویژه برند (تداعی برند، کیفیت ادراک شده و وفاداری برند) دارد.
https://barresybazargani.itsr.ir/article_38357_175bd0faf5fc16ed1daa7606eac8c0dc.pdfموسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانیبررسیهای بازرگانی2676-7562179920200121The Study of Factors Contributing to the Messenger of Mobile to the Soroush Messengerمطالعه عوامل موثر بر وفادارساختن استفاده کنندگان تلفن همراه به پیام رسان سروش9110338241FAسمیه رشیدیدانشجوی دکتری،دانشگاه آزاد اسلامی،واحد قم،گروهدمدیریت بازرگانیرسول ثانوی فرداستادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی،قم، ایرانعباس بندزندانشجوی دکترای مدیریت بازاریابی دانشگاه آزاد واحد قم، ایرانمجید اداره حیدرآبادیکارشناس ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهریارJournal Article20190107Mobile apps have changed the business ecosystem. The mobile phone industry has seen unprecedented growth and is considered as a popular tool among marketers. It is also an essential tool for the consumer, and for various reasons such as information gathering, Buying or watching movies are used. The purpose of this study is to investigate the influence of factors affecting loyalty of mobile customers to Soroush internal messaging. This research is descriptive-analytical and in terms of data collection, is descriptive-survey, with practical purpose. The statistical population of the study includes all mobile customers, including a sample of 384 customers who used internal messengers during the summer of 2018, selected through non-probability sampling. A questionnaire is used to collect data. The content validity of the questionnaires is confirmed by academic experts and the reliability of the questionnaires is confirmed by Cronbach's Alpha coefficient which is 0.751 for the questionnaire. Structural equation method and PLS smart software are used for data analysis. The findings of the study showe that there is a positive and significant relationship between performance expectations, facilitating conditions and trust and loyalty. There is also a positive and significant relationship between ease of use, social influences, and incentives with acceptance of usefulness. Finally, there is a positive and significant relationship between satisfaction and loyalty. <br /> <br /> <br /> برنامههای موبایل، اکوسیستم کسب و کار را تغییر دادهاند. صنعت تلفن همراه، با رشد بیسابقهای روبهرو شده است و بهعنوان یک ابزار محبوب در بین بازاریان به حساب میآید، این نوع برنامهها همچنین یک ابزار ضروری برای مصرفکننده است و برای دلایل گوناگون مانند جمعآوری اطلاعات، خرید و یا تماشای فیلمها استفاده میشوند. هدف پژوهش حاضر عبارت است از بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر وفادار ساختن مشتریان تلفن همراه به استفاده از پیامرسان داخلی سروش. این تحقیق، توصیفی - تحلیلی و از لحاظ گردآوری اطلاعات، توصیفی-پیمایشی است و از نظر هدف کاربردی است.<br /> جامعه آماری این تحقیق، شامل کلیه مشتریان تلفن همراه است که حجم نمونه شامل 384 نفر از مشتریان است که در تابستان 1397 به استفاده از این پیامرسان داخلی اقدام کردهاند و با روش نمونهگیری غیراحتمالی در دسترس انتخاب شدهاند. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است. روایی محتوایی پرسشنامهها توسط خبرگان دانشگاهی تأیید شده و پایایی پرسشنامهها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفته است. این ضریب برای پرسشنامه، 751/0 است. تجزیه و تحلیل دادهها مبتنی بر روش معادلات ساختاری و نرمافزار PLS smart است.<br /> یافتههای تحقیق نشان میدهد که بین انتظارات عملکرد، شرایط تسهیلکننده و اعتماد با وفاداری رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. همچنین بین سهولت استفاده، تأثیرات اجتماعی و مشوقها با پذیرش سودمندی رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد. در نهایت بین رضایتمندی و وفاداری رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد.https://barresybazargani.itsr.ir/article_38241_082cfd2fcbf9bc45a023fc3a3cec7c7d.pdfموسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانیبررسیهای بازرگانی2676-7562179920200121Explaining a Model for Obtaining Sustainable Competitive Advantage Based on Talent Management Strategy in Insurance Industryتبیین مدلی برای کسب مزیت رقابتی پایدار مبتنی بر استراتژی مدیریت استعداد در صنعت بیمه10411636173FAصمد رحیمی اقدماستادیار گروه مدیریت دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز، تبریز، ایران0000-0001-9103-3163ناصر صنوبردانشیار گروه مدیریت دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران0000-0002-7354-0222ابوالفضل حق وردی زادهکارشناسی ارشد مدیریت MBA دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.Journal Article20190127The aim of this study is to introduce a practical strategy for obtaining sustainable competitive advantage based on the talent management in insurance industry; is an applied Study in terms of goal and descriptive in terms of data collection and causative from research variables perspective. The Talent Management Questionnaire and Sustainable Competitive Advantage Questionnaire based on conceptual model of sustainable competitive advantage proposed by Sepahvand et al. (2016) are used for collection of data. The statistical population consisted of 1493 managers, experts and representatives of eleven insurance firms in East Azerbaijan. The research sample is chosen 305 individuals using cluster random sampling method based on Cochran Formula in confidence level of 95%. The results of the data analysis using structural equation modeling method showe that talent is an important variable in obtaining sustainable competitive advantage. Thus, it is recommended to employ talent management as a critical strategy for obtaining sustainable competitive advantage in the insurance firms’ operational programs. <br /> این پژوهش با هدف ارائه استراتژی کاربردی برای کسب مزیت رقابتی پایدار بر اساس مدیریت استعداد در صنعت بیمه، به مطالعه و کاوش پرداخته است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از حیث نحوه گردآوری دادهها از نوع پژوهشهای توصیفی و از لحاظ ارتباط بین متغیرهای پژوهش، از نوع علّی است. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه مدیریت استعداد و پرسشنامه مزیت رقابتی پایدار، استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش را مدیران و کارشناسان و نمایندگان 11 شرکت بیمه در سطح استان آذربایجان شرقی به تعداد 1493 نفر تشکیل میدهند. نمونههای آماری پژوهش با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای، بر اساس فرمول کوکران در سطح اطمینان 95 درصد، تعداد 305 نفر تعیین شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری نشان میدهد، مدیریت استعداد متغیری مهم در جهت کسب مزیت رقابتی پایدار است. لذا پیشنهاد میشود مدیریت استعداد بهعنوان یک استراتژی حیاتی برای کسب مزیت رقابتی پایدار، در برنامه عملیاتی شرکتهای بیمه گنجانده شود.https://barresybazargani.itsr.ir/article_36173_0bd37c398bcda955f2e19f82b3256d70.pdf