TY - JOUR ID - 44970 TI - شناسایی و اولویت بندی روش‌های ورود به بازارهای بین المللی (مورد مطالعه: کودهای ارگانیک) JO - بررسی‌های بازرگانی JA - BS LA - fa SN - 2676-7562 AU - معصوم, محمد AU - محمدکاظمی, رضا AU - زارعی, بهروز AD - کارشناس ارشد کارآفرینی.دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - دانشیار دانشکده کارآفرینی.دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - دانشیار دانشکده کارآفرینی .دانشگاه تهران، تهران، ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 18 IS - 100 SP - 77 EP - 90 KW - روش‌های ورود به بازار KW - بازارهای بین المللی KW - تحلیل محتوای کیفی KW - رویکرد تحلیل سلسه مراتبی DO - N2 - هدف از این پژوهش شناسایی روش‌های ورود به بازارهای بین‌المللی است. جامعه آماری پژوهش عبارتند از خبرگان دانشگاهی در حوزه تجارت بین‌الملل و نیز مدیران شرکت‌های تولیدکننده کودهای ارگانیک که در بازارهای خارجی فعالیت دارند. این تحقیق به لحاظ استراتژی، از نوع آمیخته (کیفی و کمی) است. در بخش کیفی با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی و کد‌گذاری باز، محوری و انتخابی اقدام به شناسایی روش‌ها شده است. در بخش کمی نیز به‌منظور رتبه‌بندی روش‌های شناسایی شده از رویکرد تحلیل سلسه مراتبی (AHP) بهره گرفته شده است. برمبنای تجزیه و تحلیل داده‌ها مدلی شناسایی شده که روش‌های ورود به بازارهای بین‌المللی را ارائه می‌نماید. بر این اساس دو راهبرد کلی مشارکت در سرمایه‌گذاری (شامل سرمایه‌گذاری مستقیم و سرمایه‌گذاری غیرمستقیم) و عدم مشارکت در سرمایه‌گذاری (شامل موافقت‌نامه‌های قراردادی و صادرات) به‌عنوان روش‌های ورود به بازارهای بین‌المللی شناسایی شده است. با توجه به نتایج در بخش کمی نیز صادرات مستقیم، صادرات غیرمستقیم، قرارداد همکاری، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، سرمایه‌گذاری مشترک، مالکیت کامل و اعطای امتیاز به ترتیب مهم‌ترین روش‌های اصلی ورود به بازارهای بین‌المللی هستند. UR - https://barresybazargani.itsr.ir/article_44970.html L1 - https://barresybazargani.itsr.ir/article_44970_614ed3f69b3d72f12a4fe503c6ad0889.pdf ER -