TY - JOUR ID - 254025 TI - بخش بندی راهبردی شرکت ها جهت پذیرش سیستم تدارکات الکترونیک دولت JO - بررسی‌های بازرگانی JA - BS LA - fa SN - 2676-7562 AU - عارفی, امین AU - ملکی مین باش رزگاه, مرتضی AU - فتحی, محمدرضا AD - استادیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم، ایران AD - دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدة اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران AD - دانشیار بخش تخصصی مدیریت صنعتی و فناوری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکده فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 20 IS - 115 SP - 67 EP - 84 KW - تدارکات الکترونیکی / عملکرد / کارایی / رضایت مشتری / بخش‌بندی راهبردی DO - 10.22034/bs.2022.254025 N2 - پژوهش حاضر با اولویت‌‌بندی سه بعد عملکردیِ کارایی، رضایت مشتریان و توسعه روابط، سازمان‌‌های استفاده‌‌‌کننده از سیستم تدارکات الکترونیک دولت را برای پذیرش و استفاده بیشتر از این سامانه بخش‌‌بندی کرده است. روش تحقیق این پژوهش، کمی و ماهیت آن توصیفی و از شاخه همبستگی است. جهت گردآوری داده‌‌های مربوط به متغیرها بر اساس مطالعات پیشین از پرسشنامه‌‌ استفاده شد. بدین منظور نمونه‌‌ای به حجم 148 نفر از مدیران خرید و تدارکات شرکت‌‌هایی که تا به‌‌حال از سیستم تدارکات الکترونیکی دولت استفاده نمودند با روش نمونه‌‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. با اجرای الگوی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزیی برای آزمون فرضیات، مشخص شد که الگوی پیشنهادی از برازش خوبی برخوردار است. نتایج حاصل از این تحقیق سه گروه از سازمان‌‌ها را از هم تفکیک نموده است: گروه ‌‌اول شرکت‌‌هایی که در پی کارایی بیشتر هستند یا اینکه کارایی اولویت نخست آنها است؛ گروه دوم، سازمان‌‌هایی هستند که دغدغه رضایت مشتریان در اولویت نخست آنها است؛ گروه سوم، شرکت‌‌هایی هستند که به دنبال توسعه روابط با شرکای تجاری خود هستند. با توجه به نتایج تحقیق، تاثیر تمامی مولفه‌های پذیرش سیستم تدارکات الکترونیک دولت بر ابعاد عملکرد، مثبت و معنی‌دار است. UR - https://barresybazargani.itsr.ir/article_254025.html L1 - https://barresybazargani.itsr.ir/article_254025_c213d22c69902be88927040f0a005963.pdf ER -