TY - JOUR ID - 247058 TI - تحلیل پدیدارشناسانه مصرف کنندگان پوشاک زنانه خارجی (با رویکرد اصلاح مدل ذهنی مصرف کالای خارجی) JO - بررسی‌های بازرگانی JA - BS LA - fa SN - 2676-7562 AU - بخشی زاده برج, کبری AU - جباری, نعیمه AU - سلیمان زاده, امید AD - نویسنده مسئول: استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. AD - کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران. Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 19 IS - 110 SP - 43 EP - 56 KW - الگوی مصرف / مدل ذهنی / نقشه اجماعی / پدیدارشناسی / اثر کشور مبدأ DO - 10.22034/bs.2021.247058 N2 - این پژوهش با هدف تحلیل پدیدارشناسانه مصرف‌کنندگان پوشاک زنانه خارجی با رویکرد اصلاح مدل ذهنی کالای مصرف خارجی صورت گرفته است. این پژوهش از نظر روش‌ش‍ناسی در زمره پژوهش‌های کیفی و از استراتژی پدیدارشناسی بهره گرفته است. همچنین پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، دارای رویکرد تفسیری و ساخت‌گرایی و از نظر ماهیت و روش توصیفی و اکتشافی است. داده‌های این پژوهش از نوع کیفی و با استفاده از روش مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته روش زیمت استخراج گردیده است. روش تجزیه و تحلیل داده‌ها کدگذاری موضوعی با واحد تحلیل پاراگراف بوده است. نتایج حاصل از کدگذاری در قالب ماتریس اجماعی از سازه‌های ذهنی استخراج شده از نمونه ترسیم گردیده است. ماتریس اجماعی نشان می‌دهد سازه‌هایی مثل حس خوب، راحتی، کیفیت، دوام، لذت بخشی و طراحی مرتبط‌ترین سازه‌ها در ذهن این افراد است. در پایان، سازه‌ها و روابط بین سازه‌ها در نقشه اِجماعی تحلیل گردیده و پیشنهادهایی بر مبنای نقشه اِجماعی ارائه شده است. UR - https://barresybazargani.itsr.ir/article_247058.html L1 - https://barresybazargani.itsr.ir/article_247058_476be9a503b6a09517717ecf8937c078.pdf ER -