TY - JOUR ID - 24508 TI - ارائه الگویی به منظور تبیین نقش موفقیت مجتمع‌های تجاری در کشور JO - بررسی‌های بازرگانی JA - BS LA - fa SN - 2676-7562 AU - بخشی‌زاده, علیرضا AU - کردنائیج, اسداله AU - خدادادحسینی, سیدحمید AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی،‌دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس،‌تهران، ایران AD - دانشیار گروه مدیریت،‌دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران AD - استاد گروه مدیریت،‌دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس،‌تهران،‌ایران Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 14 IS - 76 SP - 1 EP - 100 KW - بازاریابی KW - رفتار مصرف‌کننده KW - مجتمع تجاری KW - تبلیغات شفاهی DO - N2 - این پژوهش با هدف ارائه مدلی به ‌منظور تبیین نقش موفقیت مجتمع های تجاری در کشور و بررسی عوامل اثرگذار بر آن انجام گرفته است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و بر اساس روش گردآوری داده ها، پژوهشی توصیفی محسوب می‌گردد. به منظور جمع آوری داده های مورد نیاز از پرسشنامه و برای تعیین روایی و پایایی آن از پیش آزمون استفاده شد. برای سنجش روایی پرسشنامه از روش روایی تشخیصی (DV) با استفاده از شاخص میانگین واریانس استخراج شده (AVE) و برای تعیین پایایی از روش پایایی ترکیبی (CR) استفاده شد. نمونه 386 نفری از مشتریان پنج مجتمع تجاری موفق در شهر تهران انتخاب گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز از آزمون‌های مدل‌سازی معادلات ساختاری (SEM) و تحلیل عاملی تأییدی (CFA) استفاده شده و دو بسته نرم‌افزاری SPSS و LISREL به کار گرفته شدند. یافته‌های تحقیق حاکی از تأثیر معنی‌دار متغیرهای محیط فیزیکی مجتمع تجاری و تمایل مشتریان به ماندن در مجتمع تجاری بر موفقیت مجتمع تجاری و تأثیر این متغیر بر وفاداری مشتریان و تبلیغات شفاهی مثبت آنها بود، اما تاثیر متغیر هیجانات مشتریان در مجتمع تجاری بر موفقیت مجتمع تجاری تأیید نشد. UR - https://barresybazargani.itsr.ir/article_24508.html L1 - https://barresybazargani.itsr.ir/article_24508_07421b9fdc61c0589186434c004cb2b1.pdf ER -