%0 Journal Article %T بخش بندی راهبردی شرکت ها جهت پذیرش سیستم تدارکات الکترونیک دولت %J بررسی‌های بازرگانی %I موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی %Z 2676-7562 %A عارفی, امین %A ملکی مین باش رزگاه, مرتضی %A فتحی, محمدرضا %D 2022 %\ 09/23/2022 %V 20 %N 115 %P 67-84 %! بخش بندی راهبردی شرکت ها جهت پذیرش سیستم تدارکات الکترونیک دولت %K تدارکات الکترونیکی / عملکرد / کارایی / رضایت مشتری / بخش‌بندی راهبردی %R 10.22034/bs.2022.254025 %X پژوهش حاضر با اولویت‌‌بندی سه بعد عملکردیِ کارایی، رضایت مشتریان و توسعه روابط، سازمان‌‌های استفاده‌‌‌کننده از سیستم تدارکات الکترونیک دولت را برای پذیرش و استفاده بیشتر از این سامانه بخش‌‌بندی کرده است. روش تحقیق این پژوهش، کمی و ماهیت آن توصیفی و از شاخه همبستگی است. جهت گردآوری داده‌‌های مربوط به متغیرها بر اساس مطالعات پیشین از پرسشنامه‌‌ استفاده شد. بدین منظور نمونه‌‌ای به حجم 148 نفر از مدیران خرید و تدارکات شرکت‌‌هایی که تا به‌‌حال از سیستم تدارکات الکترونیکی دولت استفاده نمودند با روش نمونه‌‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. با اجرای الگوی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزیی برای آزمون فرضیات، مشخص شد که الگوی پیشنهادی از برازش خوبی برخوردار است. نتایج حاصل از این تحقیق سه گروه از سازمان‌‌ها را از هم تفکیک نموده است: گروه ‌‌اول شرکت‌‌هایی که در پی کارایی بیشتر هستند یا اینکه کارایی اولویت نخست آنها است؛ گروه دوم، سازمان‌‌هایی هستند که دغدغه رضایت مشتریان در اولویت نخست آنها است؛ گروه سوم، شرکت‌‌هایی هستند که به دنبال توسعه روابط با شرکای تجاری خود هستند. با توجه به نتایج تحقیق، تاثیر تمامی مولفه‌های پذیرش سیستم تدارکات الکترونیک دولت بر ابعاد عملکرد، مثبت و معنی‌دار است. %U https://barresybazargani.itsr.ir/article_254025_c213d22c69902be88927040f0a005963.pdf