%0 Journal Article %T ارزیابی کیفیت خدمات بانکی ارائه شده به کسب‌وکارهای بخش تعاونی با استفاده از مدل سروکوال %J بررسی‌های بازرگانی %I موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی %Z 2676-7562 %A ثنائی پور, هادی %A رستگار, عبدالغنی %D 2022 %\ 03/21/2022 %V 20 %N 112 %P 125-136 %! ارزیابی کیفیت خدمات بانکی ارائه شده به کسب‌وکارهای بخش تعاونی با استفاده از مدل سروکوال %K کیفیت خدمات / کسب‌وکارهای بخش تعاونی / رضایت مشتری / مدل سروکوال %R 10.22034/bs.2022.247030 %X کسب‌وکار‌های تعاونی، بخش مهمی از اقتصاد کشورها را تشکیل می‌دهند و از عوامل مهم ایجاد ثروت، کارآفرینی و اشتغال‌زایی می‌باشند. به‌دلیل اهمیت این کسب‌وکارها در توسعه کارآفرینی، سیاست‌گذاران نهادهایی را با هدف تسهیل راه‌اندازی و رشد آنها تعیین کرده‌اند. از جمله مهم‌ترین نهادها، صندوق کارآفرینی امید است که تأمین بخشی از سرمایه مورد نیاز این نوع کسب‌وکارها را بر عهده دارد. هدف از انجام این پژوهش، ارزیابی کیفیت خدمات بانکی ارائه شده به کسب‌وکارهای بخش تعاونی است. برای دستیابی به هدف، از پرسشنامه ارزیابی کیفیت خدمات سروکوال استفاده شد که شامل 22 گویه است. جامعه آماری پژوهش نیز شامل کارآفرینان کسب‌وکارهای تعاونی در استان خراسان رضوی در سال 1396 می‌باشند که تعداد آنها بر اساس آخرین سرشماری منتشر شده، 6920 واحد است. نمونه‌گیری به روش چند مرحله‌ای انجام شده و پرسشنامه بین 370 نفر از کارآفرینان متقاضی یا دریافت‌کننده تسهیلات از این صندوق در شش شهرستان استان خراسان رضوی توزیع شد. برای سنجش کیفیت خدمات، شکاف بین خدمات مورد انتظار و خدمات دریافت شده، اندازه‌گیری و فرضیات آزمون شدند. نتایج حاکی از وجود شکاف بین خدمات ادراک شده و مورد انتظار در تمام ابعاد کیفیت خدمات است. در انتهای پژوهش، متناسب با نتایج پیشنهادهایی برای بهبود ارائه خدمات در این بخش ارائه شد. %U https://barresybazargani.itsr.ir/article_247030_e115c31f9a860c10de57d2f96d547256.pdf