%0 Journal Article %T شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر خلق ارزش مشترک با استفاده از تکنیک فرآیند تحلیل شبکه (مطالعه موردی: صنعت لوازم‌خانگی) %J بررسی‌های بازرگانی %I موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی %Z 2676-7562 %A کاظم الماسی, امیرحسین %D 2022 %\ 05/22/2022 %V 20 %N 113 %P 127-146 %! شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر خلق ارزش مشترک با استفاده از تکنیک فرآیند تحلیل شبکه (مطالعه موردی: صنعت لوازم‌خانگی) %K ارزش مشترک / لوازم‌خانگی / روش ANP %R 10.22034/bs.2022.247019 %X امروزه، مشتریان می‌توانند در هر یک از مراحل تولید، از طراحی تا عرضه آن با بنگاه تعامل داشته باشند. این نوع تعامل باید به‌عنوان فرایندی دوطرفه، منجر به یادگیری دو طرف شود. به‌عبارتی بر مبنای رویکردهای نوین، مشتریان و تأمین‌کنندگان قادر خواهند بود با همکاری یکدیگر ارزش مشترکی خلق کنند. هدف این تحقیق ارائه چارچوب تصمیم‌گیری در رابطه بین بنگاه و مصرف‌کننده بر اساس خلق ارزش مشترک در صنعت لوازم‌خانگی تهران است. در این پژوهش از تکنیک‌ تحلیل شبکه‌ای (ANP) استفاده شد. تجزیه‌وتحلیل یافته‌های پژوهش در محیط Excel و Super decision انجام شد. تصمیم‌گیرندگان در این تحقیق 12 نفر پرسشنامه‌های مربوط به روش ANP را تکمیل کردند، وزن و رتبه‌بندی هر یک از معیارها با استفاده از روش تکنیک ANP انجام شد و درنهایت وزن نهایی حاصل از روش ANP به‌دست آمد و رتبه‌بندی نهایی معیارها بر اساس آن صورت گرفت. بر اساس یافته‌های حاصل از پژوهش، عوامل مؤثر در صنعت لوازم‌خانگی شامل سه عامل مدیریتی و استراتژیکی، عوامل انسانی و عوامل سیستمی به‌ترتیب با تعداد زیرمعیارهای 11، 4 و 7 و وزن‌های 435/0،  389/0، و 177/0 بودند. %U https://barresybazargani.itsr.ir/article_247019_f5b1283732d0c42bc9b6bc5cf9a84f0b.pdf