%0 Journal Article %T مروری بر مبانی استانداردسازی صنعت نمایشگاهی %J بررسی‌های بازرگانی %I موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی %Z 2676-7562 %A طبیبی, محمدرضا %A میرظفرجویان, سیدحسین %A معیر, الناز %D 2014 %\ 08/23/2014 %V 12 %N 66 %P 17-27 %! مروری بر مبانی استانداردسازی صنعت نمایشگاهی %K کنترل / استانداردسازی / صنعت نمایشگاهی %R %X امروزه ارتقای ارزش نمایشگاه‌ها از اهداف اصلی کشورهای در حال توسعه و حتی توسعه یافته است. در این راستا صنعت نمایشگاهی ایران باید مطابق با استانداردهای جهانی و متناسب با جایگاه اقتصادی، علمی، فرهنگی و تاریخی کشورمان در دنیا برگزار شود. مقاله حاضر مروری بر مبانی نظری کنترل و استانداردسازی با تاکید بر خدمات نمایشگاهی است. در این بررسی بر اساس مطالعات اسنادی و کتابخانه‌ای ابعاد استانداردسازی خدمات نمایشگاهی در حوزه‌های رویکردها، زمانبندی، طرح‌ریزی، سازماندهی، ذی‌نفعان و ابزارها و تکنیک‌ها شناسایی و معرفی گردید. هدف نهایی از ارائه ابعاد استانداردسازی خدمات نمایشگاهی و شاخص‌های آن تسهیل و تسریع پیشنهاد مدلی جامع در این حوزه است. %U https://barresybazargani.itsr.ir/article_13921_dd35fa57ef9052109a2d422f8aee6f90.pdf