@article { author = {yazdani, naser and یوسفی, محمد}, title = {idenrifying the relationship between internet marketing capabilities and the growth of export markets}, journal = {Commercial Surveys}, volume = {18}, number = {100}, pages = {63-77}, year = {2020}, publisher = {The Institute for Trade Studies & Research}, issn = {2676-7562}, eissn = {2676-735X}, doi = {}, abstract = {This research, by studying past research and gathering information from reliable sources, by examining a conceptual model, has tested the relationship between the use of Internet marketing capabilities and the growth of export markets. The statistical population of this study is exporter examplar companies in the commercial, industrial, service and agricultural sectors that are active in international markets. The required data based on the analytical framework of the research is obtained through a researcher-made questionnaire distributed among the international marketing managers of the research community. To evaluation the validity of the questionnaire, the views of university professors and business experts have been used. Cronbach's alpha method is used to measure the reliability of the questionnaire, which is the result of spss software outputs. The research hypotheses were analyzed using the structural equation model in Lisrel software. The results of the research indicate that there is a positive and significant relationship between the use of internet marketing capabilities and the growth of export markets.}, keywords = {Internet marketing capabilities,international marketing,International strategic orientation,Growth of Export Markets}, title_fa = {بررسی رابطه قابلیت‌های بازاریابی اینترنتی و رشد بازارهای صادراتی(مورد مطالعه شرکت‌های صادرکننده کوچک تا متوسط شهر تهران)}, abstract_fa = {اینترنت یک فناوری در حال توسعه است که محیط متفاوتی را برای فعالیت‌های بازاریابی بین‌الملل و گسترش روابط تجاری فراهم ساخته و بنابراین ارزیابی تأثیرات اینترنت بر شرکت‌های فعال در بازارهای بین‌المللی یک بخش در حال رشد از بدنه دانش بازاریابی و مدیریت شرکت‌های بین‌المللی است. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه قابلیت‌های بازاریابی اینترنتی و رشد بازارهای صادراتی در شرکت‌های نمونه صادراتی ایرانی انجام گرفته است. این پژوهش با بررسی یک مدل مفهومی، به بررسی رابطه استفاده از قابلیت‌های بازاریابی اینترنتی و رشد بازارهای صادراتی را پرداخته است. جامعهآماری، شرکت‌های نمونه صادراتی در بخش‌های تجاری، صنعتی، خدماتی و کشاورزی فعال در بازارهای بین‌المللی است. داده‌های مورد نیاز بر اساس چارچوب تحلیلی تحقیق از طریق پرسش‌نامه محقق‌ساخته توزیع شده بین مدیران بازاریابی بین‌الملل شرکت‌های جامعه تحقیق به‌دست آمده و روایی پرسش‌نامه با نظرات اساتید دانشگاه و کارشناسان بازرگانی ارزیابی شده است. برای سنجش پایایی پرسش‌نامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شده که حاصل خروجی‌های نرم‌افزار spss می‌باشد. فرضیات پژوهش به کمک مدل معادلات ساختاری و با بهره‌گیری از نرم‌افزار لیزرل بررسی شده است. نتایج پژوهش بیانگر آن است که بین استفاده از قابلیت‌های بازاریابی اینترنتی و رشد بازارهای صادراتی رابطه مثبت و معنی‌داری وجود دارد.}, keywords_fa = {قابلیت های بازاریابی اینترنتی,بازاریابی بین الملل,جهت گیری استراتژیک بین الملل,رشد بازارهای صادراتی}, url = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_44968.html}, eprint = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_44968_1a12a89255bdd8c24b2814cfdf444725.pdf} }