@article { author = {kamaliardekani, masoud and REZAEIPOUR, MOHAMMAD and mohammadi, mostafa}, title = {macro environment and market structure of IRAN home appliance industry: challenges and opportunities}, journal = {Commercial Surveys}, volume = {17}, number = {98}, pages = {66-84}, year = {2019}, publisher = {The Institute for Trade Studies & Research}, issn = {2676-7562}, eissn = {2676-735X}, doi = {}, abstract = {This article seeks to introduce the macro environment and market structure of home appliance industry and the challenges and opportunities facing this industry. After reviewing the macroeconomic environment from the perspective of value of production, value added, employment and production the technical structure of the industry has been survived. Technological development trends and production patterns, intensity of energy, labor and capital productivity are considered, to introduce the structure of the industrial market. The results of this paper show that Iranian firms of this industry could not compete at global level due to lack of international connections, low size of production, low ability in research and development, low ability in innovation and absorption of foreign capital.  }, keywords = {market structure,industrial competition,macro economy}, title_fa = {معرفی محیط کلان و ساختار بازار صنعت لوازم خانگی: چالش ها و فرصت ها}, abstract_fa = {این مقاله به‌دنبال معرفی محیط کلان و ساختار بازار صنایع لوازم خانگی و چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی این صنعت است. در این مقاله پس از بررسی محیط کلان صنعت از منظر ارزش تولیدات، ارزش افزوده، اشتغال و تولید با مرور ساختار فنی صنعت، همچون روندهای توسعه تکنولوژی و الگوهای تولید، شدت انرژی، بهره‌وری نیروی کار و سرمایه به معرفی ساختار بازار صنعت به‌ویژه اندازه و شرایط بازار، نوع مالکیت و روند تجارت خارجی و بازارهای صادراتی این صنعت می‌پردازد و در پایان با بررسی برخی از سیاست‌های دولت و تأثیر آن بر عملکرد صنعت چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی صنعت را بیان می‌دارد. بنگاه‌های ایرانی در این صنعت به دلیل عدم اتصال به بازارهای جهانی، انگیزه‌ای برای رقابت نداشته و در تیراژ پایین تولید می‌کنند و معمولاً بنگاه‌ها به دلیل تغییرات سریع تکنولوژی در این صنعت و عدم وجود فضای رقابتی فاقد واحد تحقیق و توسعه، نوآوری و قابلیت جذب سرمایه خارجی در صنعت بوده و کماکان به صورت صنعت مونتاژ به حیات خود ادامه می‌دهند و اندازه بنگاه و بازار نیز در سطح محدودی باقی مانده است. در واقع با توجه به اندازه بازار (داخلی و خارجی)، اندازه بنگاه و توان شرکت‌های قطعه‌ساز، بستر طراحی تولید محصول جدید با هدف افزایش سهم از بازار داخلی و خارجی مهیا نمی‌باشد.}, keywords_fa = {ساختار بازار,رقابت صنعتی,اقتصاد کلان}, url = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_38201.html}, eprint = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_38201_a52ff5558e82708b934870558b354336.pdf} }