@article { author = {Akhtari, Asghar and Doroudi, Homa}, title = {Study of Social Media Roles in Export Field, Case Study Zanjan Province Exporter Companies}, journal = {Commercial Surveys}, volume = {17}, number = {97}, pages = {79-96}, year = {2019}, publisher = {The Institute for Trade Studies & Research}, issn = {2676-7562}, eissn = {2676-735X}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study is to determine the role of factors having effects on acceptance and usage of social media since export industry plays a key role on the economy and social media are having noteworthy effects on today's business. Statistical population of our research includes executives of active Commerce and Export Departments in Zanjan Province. Descriptive statistical methods were used for data analysis and structural modeling technique with partial least squares approach is used to test the model hypotheses. Results of the study show that the variable of belief in social media capabilities has a significant positive effect on the variables of social media attitude and intention to use social media. Moreover, the attitude toward social media has a significant positive impact on the intention to use social media. However, the results show that in the studied companies, the export-dependent moderator variable does not have a significant positive effect on the relationships among other variables.}, keywords = {Beliefs on capabilies to social media,Beliefs on usage of social media,Intention to use of social media,Export dependence}, title_fa = {بررسی نقش رسانه های اجتماعی در زمینه صادرات؛ مطالعه موردی صنایع صادارتی استان زنجان}, abstract_fa = {با توجه به اهمیت بالای صادرات برای اقتصاد کشور و همچنین نقش پررنگ کاربردهای رسانه‌های اجتماعی در بیشتر زمینه‌ها به خصوص بازرگانی و تجارت، از این رو پژوهش حاضر به بررسی نقش عوامل موثر در پذیرش و قصد استفاده از رسانه‌های اجتماعی با توجه به نقش تعدیلی وابستگی به صادرات در شرکت‌ها و صنایع صادراتی پرداخته است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران بخش بازرگانی و صادرات شرکت‌های صادرکننده در استان زنجان می‌باشد. در تحلیل داده‌ها از روش‌های آماری توصیفی و برای آزمون فرضیه‌های مدل از تکنیک مدل‌سازی ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد متغیر اعتقاد به قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی بر روی متغیرهای نگرش به رسانه‌های اجتماعی و قصد استفاده از رسانه‌های اجتماعی تاثیر مثبت معنی‌داری دارد. همچنین نگرش به رسانه‌های اجتماعی نیز بر روی متغیر قصد استفاده از رسانه‌های اجتماعی تاثیر مثبت معنی‌داری دارد. اما نتایج به‌دست آمده نشان می‌دهد که در شرکت‌های مورد مطالعه متغیر تعدیل‌گر وابستگی به صادرات بر روی روابط بین سایر متغیرها تاثیر مثبت معنی‌داری ندارد}, keywords_fa = {اعتقاد به قابلیت های رسانه های اجتماعی,نگرش استفاده از رسانه های,قصد استفاده از رسانه های اجتماعی,وابستگی به صادرات}, url = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_37287.html}, eprint = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_37287_086812308ccad28bd84ef0f8e2810ffa.pdf} }