@article { author = {سمیعی اشکذری, مریم and سلیمانی, غلامرضا and شمس, کوروش}, title = {Assessing the Effectiveness of Foreign Market Entry Strategies (Case Study: Ceramic and Tile Cluster of Yazd)}, journal = {Commercial Surveys}, volume = {16}, number = {شماره 88-89}, pages = {63-78}, year = {2018}, publisher = {The Institute for Trade Studies & Research}, issn = {2676-7562}, eissn = {2676-735X}, doi = {}, abstract = {With business being more competitive and complicated at international level, the necessity of managers’ attention to enter to global markets was emphasized as a commercial advantage for companies. In current arena, performance evaluation plays an important role in companies’ success according to complicated and dynamic environments, information velocity and volume. Various models are developed to measure performance. One of these models is balanced scorecard which has many priorities upon similar methods, for instance, all of used performance measurements in four dimensional perspectives Financial, Customers, Internal processes and Growth and learning are related with organization strategy. This study deals with performance assessment of Ceramic and tile cluster strategies to enter foreign markets spanning the period (2015-2016) using Balanced Score Card Model. Company strategies and effective index upon these strategies performance is exhibited on the basis of research literature and identification questionnaire and by using experts’ views in Balanced Score Card Model. Different techniques were used to determine the degrees of parameters priority to each other including AHP and Eigenvector technique and SMART methods. It contains two statistical societies. First statistical society includes 15 experts of international cooperation section and second one includes 45 experts of Ceramic and tile cluster of Yazd strategic assistance section. Final Model of Balanced Score Card shows success degrees of each entrance to foreign markets strategies and BSC perspectives. Balanced Score Card perspectives, with order of success degrees, are: Customer 37%, Business processes 35%, Innovation and development perspective 33.5%, and Financial 27%    }, keywords = {Entry Strategy / Performance Evaluation / The Balanced Scorecard}, title_fa = {تبیین و تحلیل ارزیابی استراتژی‌های ورود به بازارهای خارجی (مطالعه موردی: خوشه کاشی و سرامیک استان یزد)}, abstract_fa = {با رقابتی و پیچیده‌تر شدن تجارت در سطح بین‌الملل، لزوم توجه مدیران به استراتژی‌های ورود به بازارهای جهانی به‌عنوان یک مزیت رقابتی برای شرکت‌ها مطرح شد. در عصر حاضر، اندازه‌گیری عملکرد با توجه به محیط‌های پیچیده و پویا نقش حیاتی در موفقیت سازما‌‌ن‌ها ایفا می‌کند. مدل‌های مختلفی برای اندازه‌گیری عملکرد توسعه داده شده‌اند. یکی از این مدل‌ها، کارت امتیازی متوازن می‌باشد که دارای مزایای زیادی نسبت به سایر روش‌های مشابه است. در این تحقیق، به ارزیابی عملکرد استراتژی‌های ورود به بازارهای خارجی خوشه کاشی و سرامیک استان یزد در طی سال‌های 94 و 95 با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن پرداخته شده است. استراتژی‌های خوشه و شاخص‌های مؤثر بر عملکرد آنها بر اساس ادبیات پژوهش و پرسشنامه شناسایی و با استفاده از نظر خبرگان در مناظر کارت امتیازی متوازن جانمایی شده است و جهت تعیین درجه ارجحیت مولفه‌ها نسبت به یکدیگر از تکنیک AHP فازی استفاده شده است. براساس نتایج حاصل منظرهای کارت امتیازی متوازن از منظر مشتری %37، منظر فرایندهای کسب و کار %35، منظر نوآوری و توسعه 5/%33 و منظر مالی %27 محاسبه شد. می‌توان نتیجه گرفت، با توجه به اینکه منظرهای کارت امتیازی متوازن موفقیت چشم‌گیری نداشته است، برای موفقیت بیشتر نیاز به افزایش همکاری با کشورهای پیشرفته تولیدکننده کاشی و سرامیک در بخش طراحی و توسعه محصولات، تنوع پرتفولیوی محصولات، ایجاد برند و کنسرسیوم واحد برای خوشه می‌باشد.}, keywords_fa = {ارزیابی عملکرد / استراتژی ورود به بازارهای خارجی / کارت امتیازی متوازن / تحلیل سلسله مراتب فازی و خوشه کاشی و سرامیک}, url = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_34479.html}, eprint = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_34479_edf24104ec61c3dfb608ad6daef04223.pdf} }