@article { author = {ghiyasabadi, maryam and ghafari, peyman}, title = {Eco-Friendly Marketing Strategy with the Role of Porter's Competitive Advantage}, journal = {Commercial Surveys}, volume = {16}, number = {شماره 88-89}, pages = {53-62}, year = {2018}, publisher = {The Institute for Trade Studies & Research}, issn = {2676-7562}, eissn = {2676-735X}, doi = {}, abstract = {through enhancing awareness and individual's knowledge about the importance of social welfare, the environment has become a serious concern for people. The importance of environmental issues, increasing public regulation, the widespread competition of organizations and the public opinion pressure has led organizations to pay attention to the environment in addition to profitability and more sales. Due to the importance of this concept, this study  examines an eco-friendly export marketing strategy with the mediator role of Porter's competitive advantage. In this regard186 questionnaires were distributed among exporters and the data are using the Lisrel software analyzed . The results indicate that all of the hypotheses are approved except for the direct impact of the environmentally sustainable strategy on export performance.}, keywords = {Competitive Advantage / Export Performance / Eco-Friendly Strategy}, title_fa = {استراتژی بازاریابی صادرات سازگار با محیط زیست با نقش میانجی مزیت های رقابتی پورتر}, abstract_fa = {با افزایش آگاهی و دانش افراد در ارتباط با اهمیت رفاه اجتماعی، محیط زیست به دغدغه‌ای جدی برای مردم تبدیل شده است. اهمیت مسائل محیط زیست، افزایش مقررات عمومی، رقابت وسیع سازمان‌ها و فشار افکار عمومی باعث شده است که سازمان‌ها علاوه بر سودآوری و فروش بیشتر، به محیط زیست هم توجه کنند. به دلیل اهمیت این مفهوم، این مطالعه به بررسی استراتژی بازاریابی صادرات سازگار با محیط زیست با نقش میانجی مزیت‌های رقابتی پورتر پرداخته است. تعداد 186 پرسشنامه میان صادرکنندگان توزیع و جمع‌آوری شد و داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج حاکی از آن است که همه‌ فرضیه‌ها به جز تاثیر مستقیم استراتژی‌ سازگار با محیط زیست بر عملکرد صادرات مورد تایید است}, keywords_fa = {مزیت رقابتی / عملکرد صادرات / استراتژی سازگار با محیط زیست}, url = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_34478.html}, eprint = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_34478_37f2c2f9f07f67a884114f22641e8f9b.pdf} }