@article { author = {Etehad, mahdieh and namatizadeh, sina and manteghi, manochehr and Rahimi Nik, Azam}, title = {Identifying Cooperation Strategies Between Knowledge Base Organization and new Product Development Chain in Car Industry}, journal = {Commercial Surveys}, volume = {19}, number = {107}, pages = {101-124}, year = {2021}, publisher = {The Institute for Trade Studies & Research}, issn = {2676-7562}, eissn = {2676-735X}, doi = {10.22034/bs.2021.244397}, abstract = {The purpose of this study is to design the paradigmatic model of cooperation model between knowledge base organization and automobile value chain by focusing on supply chain and new product development and areas explanation the related strategies. The approach of this study is qualitative and is derived from the grounded theory. The results of the data analysis in the model has been organized according to the policy making approach in three dimensional model with regard to the interconnectedness of auto makers in all stakeholders environment. Identify trends the in the new generation of new cars in the area of medium and high technology, reviewing the internalization depth based on 1404 plan for knowledge base companies needs definition in policy point of view, knowledge based organization units creation in design and development centers … in structural point of view, in the infrastructure view, knowledge networking creation in national industry, sanction defensive plan explanation are as the guidance strategy for this field.}, keywords = {New Product Development / Automotive Supply Chain / Knowledge Base Organization/ Cooperation development}, title_fa = {شناسایی راهبردهای همکاری مشترک شرکت‌های دانش‌بنیان با زنجیره تأمین و توسعه محصول خودروسازی}, abstract_fa = {هدف این پژوهش، طراحی مدل پارادایمی همکاری مشترک شرکت‌های دانش‌بنیان و زنجیره ارزش خودروسازی با تمرکز بر حوزه‌های زنجیره تأمین و توسعه محصول خودرو و تبیین راهبردهای مربوطه است. رویکرد این پژوهش کیفی بوده و از روش نظریه داده‌بنیاد بهره برده شده است. نتایج حاصله از تجزیه و تحلیل داده‌ها در مدل پارادایمی با توجه به درهم تنیدگی سیاست‌های خودروسازان در زیست بوم ذی‌نفعان در مدل سه بعدی با رویکرد سیاست‌گذاری سازمان‌دهی شده است. در بعد سیاست‌گذاری شناسایی روندهای آینده‌پژوهانه نسل‌های جدید خودرو در حوزه فناوری‌های با سطح متوسط و بالا، بازنگری عمق ساخت داخل بر مبنای فناوری در برنامه 1404 در راستای تعیین نیازمندی‌های خودروسازان در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، ... در بعد ساختاری ایجاد واحد دانش‌بنیانی در مراکز طراحی و توسعه و ...، در بعد زیرساختی شبکه‌سازی دانشی در صنایع ملی، تدوین سند تحریم‌ستیزی، تأسیس رشته سیاست‌گذاری خودرو و ... به‌عنوان راهبردهای حاصله راهنمای این حوزه به‌شمار می‌روند.}, keywords_fa = {توسعه محصول جدید / زنجیره تأمین خودرو / شرکتهای دانشبنیان / مدل همکاری}, url = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_244397.html}, eprint = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_244397_e979e9cb0dec2ef2e329f30d724f326a.pdf} }