منابع
آذر، عادل. (1381). "تحلیل مسیر و علتیابی در علم مدیریت". مجله مجتمع آموزش عالی قم، سال چهارم، شماره 524، 59-96.
حاجیپور، بهمن؛ جعفریزاده، فروز و رحیمی، فرجالله. (1394). "تأثیرجهتگیری راهبردی و قابلیتهای بازاریابی بر عملکرد صادراتی". چشمانداز مدیریت بازرگانی، شماره 22، 87-105.
دهقان، نبیالله؛ صالحی صدقیانی، جمشید؛ دهقان، کبری؛ و صالحی صدقیانی؛ پانتهآ. (1390). "اثر ساختار سازمانی بر عملکرد خارجی (مورد مطالعه: شرکتهای صادرکننده ایرانی)". پژوهشهای مدیریت، سال چهارم، شماره یازدهم، 53-70.
رستگار، عباسعلی و شعبانی، عاطفه. (1395). "نقش میانجی کارآفرینی صادراتی در تأثیر عوامل مؤثر بر عملکرد صادراتی". چشمانداز مدیریت بازرگانی، شماره 27، 73-90.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و حجازی الهه. (1376). :"روشهای تحقیق در علوم رفتاری". موسسه نشر آگه. تهران. چاپ اول.
قاسمی، حسن؛ اعرابی، سیدمحمد و دهقان، نبیالله. (1386). "مدل هماهنگی بین استراتژی بازاریابی بینالملل با ابعاد محیطی سازمان و زیر سیستمهای بازاریابی بینالملل و اثر آن بر عملکرد صادراتی (مورد: صنعت خدمات فنی و مهندسی)". مطالعات مدیریت صنعتی، سال ششم، شماره 17، 75-105.
کرمپور، عبدالحسین؛ اسداللهی دهکردی، الهه؛ و احمدی، حیدر. (1393). "طراحی مدل تأثیر منابع بازاریابی بر عملکرد صادراتی با توجه به نقش میانجیگری راهبرد رقابتی تمایز (مورد مطالعه: صنعت کاشی و سرامیک ایران)". مدیریت بازرگانی، دوره ششم، شماره3، 623-646.
محمدیان، محمود؛ اله وردی، مصطفی و سلیمی، امیر. (1392). "بررسی تأثیر بازارگرایی صادرات و مزیت رقابتی بر عملکرد صادرات (مورد مطالعه: صادرکنندگان نمونۀ ایران در سال 1390)". فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت بازرگانی، دوره پنجم، شماره 4، 61-78.
مشبکی، اصغر و خادمی، علیاکبر. (1391). "نقش برنامههای توسعه صادرات بر ارتقای عملکرد صادرات بنگاهها". مجله بهبود مدیریت، سال ششم، شماره سوم، 98-135.
میرجهانمرد، سیدجواد. (1389). "تأثیر محیط بر عملکرد صادراتی از طریق تطبیق قیمت". پایاننامه کارشناسی ارشد. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده علوم اداری و اقتصادی.
وظیفهدوست، حسین و زریننگار، ندا. (1388). "بررسی عملکرد سیاستهای دولت بر روی صادرات شرکت ها. بصیرت (مدیریت)"، دوره 16، شماره 44، 47-63.
Albaum, G. & Tse, D. (2001). Adaptation of international marketing strategy components, competitive advantage, and firm performance: A study of Hong Kong exporters. Journal of International Marketing, 9(4), 59-81.
Armstrong, G., Adam, S., Denize, S., & Kotler, P. (2014). Principles of marketing. Pearson Australia.
Barney, J. (1991). Firm resources and sustained competitive advantage. Journal of Management, 17(1), 99-120.
Brouthers, K., Brouthers, L. & Werner, S. (2008). Real options, international entry mode choice and performance. Journal of Management Studies, 45)5), 936-960.
Cadogan, J., Kuivalainen, O. & Sundqvist, S. (2009). Export market-oriented behavior and export performance: Quadratic and moderating effects under differing degrees of market dynamism and internationalization. Journal of International Marketing, 17(4), 71-89.
Cadogan, J., Cui, C. & Li, E. (2003). Export market-oriented behavior and export
performance: The moderating roles of competitive intensity and technological
turbulence. International Marketing Review, 20(5), 493-513.
Calantone, R., Kim, D., Schmidt, J. & Cavusgil, S. (2006). The influence of internal and external firm factors on international product adaptation strategy and export performance: {A} three-country comparison. Journal of Business Research, 59(2), 176-185.
Cavusgil, S. & Zou, S. (1994). Marketing Strategy-Performance Relationship: An investigation of the empirical link in export market ventures. Journal of Marketing, 58(1), 1-21.
Griffith, D. A., Hannah, S., Lee, Ch., Seob, Y. & Roger, C. (2014). Marketing process adaptation: Antecedent factors and new product performance implications in export markets. International Marketing Review, 31(3), 308-334.
Harrington, D. (2009). Cofigmatory factor analysis. Oxford University Press
Javalgi, R. (2006). Toward the development of an integrative framework of subsidiary success: A synthesis of the process and contingency models with the strategic reference points theory. Thunderbird International Business Review, 48(6), 843-866.
Kaleka, A., & Berthon, P. (2006). Learning and locale: The role of information, memory and environment in determining export differentiation advantage. Journal of Business Research, 59(9), 1016-1024.
Krammer, S. M., Strange, R., & Lashitew, A. (2017). The export performance of emerging economy firms: The influence of firm capabilities and institutional environments. International Business Review, 27(1), 218-230.
Kumar, K., Subramanian, R. & Strandholm, K. (2011). Market orientation and performance: Does organizational strategy matter? Journal of Applied Business Research, 18(1), 37-49.
Leonidou, L. C., Kaleka, A. A. & Hadjimarcou, J. (2002). Building successful export business relationships: A behavioral perspective. Journal of International Marketing, 10(3), 96-115.
Morgan, N. A., Kaleka, A. & Katsikeas, C. S. (2004). Antecedents of export venture
performance: A theoretical model and empirical assessment. Journal of Marketing, 68(1), 90-108
Navarro, A., Arenas-Gaitán, J. & Rondán-Cataluña, F. (2014). External environment and the moderating role of export market orientation. Journal of Business Research, 67(5), 740-745.
Navarro, A., Acedo, F. J., Losada, F., & Ruzo, E. (2011). Integrated model of export activity: Analysis of heterogeneity in managers’ orientations and perceptions on strategic marketing management in foreign markets. Journal of Marketing Theory and Practice, 19(2), 187-204.
Navarro, A., Losada, F., Ruzo, E. & Díez, J. (2010). Implications of perceived competitive advantages, adaptation of marketing tactics and export commitment on export performance. Journal of World Business, 45(1), 49-58.
O’cass, A. & Julian, C. (2003). Examining firm and environmental influences on export marketing mix strategy and export performance of Australian exporters. European Journal of Marketing, 37(3/4), 366-384.
Powers, T. & Loyka, J. (2010). Adaptation of marketing mix elements in international markets. Journal of Global Marketing, 23(1), 65-79.
Ruzo, E., Losada, F., Navarro, A. & Díez, J. A. (2011). Resources and international marketing strategy in export firms: Implications for export performance. Management Research Review, 34(5),.496-518.
Shoham, A. & Albaum, G. (1994). The effects of transfer of marketing methods on export performance: An empirical examination. International Business Review. 3(3), 219-241.
Sohail, M. & Alashban, A. (2009). An analysis of product-market strategy and export performance: Evidence from SME’s in Saudi Arabia. International Journal of Entrepreneurship, 13, 49-65.
Sousa, C. M., & Filipe Lages, L. (2011). The PD scale: a measure of psychic distance and its impact on international marketing strategy. International Marketing Review, 28(2), 201-222.
Wu, C. W. (2016). The international marketing strategy modeling of leisure farm. Journal of Business Research, 69(4), 1345-1350.
Zou S. & Stan S. (1998). The determinants of export performance: a review of the empirical literature between 1987 and 1997. International Marketing Review, 15(5), 333-356.