بازرگان، عباس. (1378). «مقدمهای بر روشهای کیفی و آمیخته، رویکردی متداول در علوم رفتاری». تهران: انتشارات دیدار.
پناهیفر، یعقوب؛ محمد خوشچهره؛ محمدرضا حمیدیزاده و عباس منوریان. (1400). «طراحی مدل خطمشیگذاری توسعه صادرات غیرنفتی در مناطق آزاد ایران». فصلنامه سیاستگذاری عمومی، 7(2), 167-185.
جلالی، رستم. (1391). «نمونهگیری در پژوهشهای کیفی». مجله پژوهشهای کیفی در علوم سلامت، دوره 1، شماره 4، ص 310 تا 320.
خورشیدی، غلامحسین؛ بهمن حاجیپور؛ شهریار عزیزی و حمید حنظل عیدانی. (1396). «طراحی و تبیین الگوی توسعه صادرات در مناطق آزاد تجاری ایران». پژوهش نامه بازرگانی، سال 21، شماره 83، صص 35-65.
داناییفرد، حسن؛ مهدی الوانی؛ عادل آذر. (1393). «روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع». انتشارات صفار.
دیوانداری، علی؛ غلامحسین نیکوکار؛ محمد نهاوندیان و هاشم آقازاده. (1387). «بازار گرایی و عملکرد کسبوکار در ایران». نشریه مدیریت بازرگانی، سال اول، شماره 1، صص 39- 54.
رحیمی باغملک، جهانبخش؛ محمد حقیقی و سید ابوالقاسم میرا. (1398). «طراحی و تبیین مدل وفاداری بر مبنای تجربه مشتری در صنعت هتلداری با استفاده از استراتژی تئوری داده بنیاد». فصلنامه مدیریت بازرگانی، دوره 11، شماره 1، صص 125-140.
رنجبر، هادی؛ اکبر حقدوست؛ مهوش صلصالی و علی خوشدل. (1391). «نمونهگیری در پژوهشهای کیفی: راهنمایی برای شروع». پژوهش علوم سلامت و نظامی، دوره 2، شماره 3، ص 238 تا 250.
صادقی، طاهره؛ عباس طالببیدختی و رضا صداقت. (1390). «تدوین استراتژیهای تبلیغات در ارتباط با صادرات پسته استان کرمان با استفاده از روش SWOT». اقتصاد کشاورزی، جلد 5، شماره 1، صص 123- 142.
عزیزی، سمیه و فخرالدین معروفی. (۱۳۹۷). «طراحی مدل موانع توسعه صادرات استان کرمانشاه». سومین کنفرانس بینالمللی حسابداری، مدیریت و نوآوری در کسبوکار، کرج، دانشگاه جامع علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداریها.
عزیزی، شهریار؛ وحید مکیزاده و بهتاش جمالیه بسطامی. (1390). «مدل عملکرد صادراتی با رویکرد توانمندیهای بازاریابی در صنعت نرمافزار ایران». مدیریت فناوری اطلاعات، سال سوم، شماره 6، صص 45- 62.
قرهچه، منیره؛ محمدرضا کریمی علویجه و معصومه سادات اکبرینژاد. (1392). «تأثیر بازارگرایی و ارتباطات تجاری بر عملکرد صادراتی (موردمطالعه صنایعدستی استان تهران)». تحقیقات بازاریابی نوین، سال سوم، شماره 4، صص: 59- 76.
کاردان، ابراهیم؛ مصطفی فرخی استاد و سعیده باباجانی محمدی. (۱۳۹۶). «بررسی و رتبهبندی موانع توسعه صادرات و ترانزیت محصولات غیرنفتی به کشورهای آسیای میانه از طریق پایانههای استان خراسان رضوی موردمطالعه: پایانه مرزی سرخس». دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت و حسابداری، تهران، موسسه آموزش عالی صالحان.
محمدی، بیوک. (1393). «اصول روش پژوهش کیفی». تهران: پژوهش گاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
محمدپور، احمد. (1397). «ضدِ روش: زمینههای فلسفی و رویههای عملی در روششناسی کیفی». ویراست دوم، چاپ اول، قم: نشر لوگوس.
مدهوشی، مهرداد؛ غفار تاری. (1386). «استراتژیهای توسعه صادرات غیرنفتی استان مازندران». فصلنامه پژوهش نامه بازرگانی، شماره 44، صص 195- 233.
نادری فر، مهین؛ حمیده گلی و فرشته قلجایی. (1396). «گلوله برفی روشی هدفمند در نمونهگیری پژوهشهای کیفی». نشریه گامهای توسعه در آموزش پزشکی، دوره 14، شماره 41، ص 101-121.
Azizi, Shahriyar; Makizadeh, Vahid; Jamaliyeh Bastami, Behtash. (2016), the model of export performance with the approach of marketing capabilities in Iran's software industry. Information Technology Management, third year, number 6, pp. 45-62. (Persian).
Azizi, Somayeh; Maroufi, Fakhreddin (2017), Designing a model of export development barriers in Kermanshah province, Third International Conference on Accounting, Management and Innovation in Business, Karaj, University of Municipalities Cooperation. (Persian).
Bazargan, Abbas. (1378), an introduction to qualitative and mixed methods, a common approach in behavioral sciences, Tehran: Didar Publications, (Persian).
Creswell. J. W. & Miler, D. L (2000). Determining Validity In Qualitative Inquiry, Theory Into Practice, 39, 124-130.
Danaifard, Hassan; Elwani, Mahdi; Azar, Adel. (2014), Qualitative Research Methodology in Management: A Comprehensive Approach, Safar Publications, (Persian).
Divandari, Ali; Nikokar, Gholam Hossein;; Nahavandian, Mohammad; Aghazadeh, Hashem. (1387), market orientation and business performance in Iran, commercial management publication, first year, number 1, pp. 54-39, (Persian).
Jalali, Rostam. (2011), sampling in qualitative research, Journal of qualitative research in health sciences, volume 1, number 4, pp. 310-320, (Persian).
Khorshidi, Gholamhossein; Hajipour, Bahman; Azizi, Shahriar; Hanzal Eidani, Hamid (2016), Designing and explaining the export development model in Iran's free trade zones, Business Research, Year 21, Number 83, pp. 35-65. , (Persian).
Li, J. & Liu, L. (2018). Institutional Export Barriers on Exporters from Emerging Markets: Evidence from China, In Emerging Markets from a Multidisciplinary Perspective (pp. 331-338). Springer, Cham.
Love, James H. Roper, Stephen. Zhou, Ying. (2015). Experience, age and exporting performance in UK SMEs. International Business Review.
Lu, W. (2017). Essays on trade and export development (Doctoral dissertation).
Nemkova, E. Souchon, A. L. & P. Hughes (2012), Export Decision-making Orientation: An Exploratory Study, International Marketing Review, 29 (4), 349-378.
Panahifar, Yaqoub, Khoshchehra, Mohammad, Hamidizadeh, Mohammadreza, Manourian, Abbas. (1400). Designing a policy model for the development of non-oil exports in Iran's free zones. Public Policy Quarterly, 7(2), 167-185, (Persian).
Qareche, Manejeh; Karimi Alawicheh, Mohammadreza; Akbari Nejad, Masoumeh Sadat. (2012), the effect of market orientation and communication, (Persian).
Rahimi Baghmalek, Jahanbakhsh; Haghighi, Mohammad; Mira, Seyyed Abulqasem. (2018), designing and explaining the loyalty model based on customer experience in the hotel industry using the foundation data theory strategy, Business Management Quarterly, Volume 11, Number 1, pp. 125-140, (Persian).
Ranjbar, Hadi; Haqdoost, Akbar; Salasali, Mahvash; Khosh dek, Ali. (2011), Sampling in qualitative research: a guide for getting started. Health and Military Science Research, Volume 2, Number 3, pp. 238-250, (Persian).
Sadeghi, Tahereh; Taleb Bidakhti, Abbas; Sedaqat, Reza. (2016), compilation of advertising strategies related to Kerman province pistachio exports using SWOT method. Agricultural Economics, Volume 5, Number 1, pp. 123-142, (Persian).
Singh, Harcharanjit. Mahmood, Rosli. (2014). Aligning Manufacturing Strategy to Export Performance of Manufacturing Small and Medium Enterprises in Malaysia. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 85 – 95.
Strauss, A. & Corbin, J.M. (1990). Basics of qualitative research: Grounded theory procedures and techniques. Sage Publications, Inc.: Thousand Oaks, CA.
Yan, H. Wickramasekera, R. & Tan, A. (2018). Exploration of Chinese SMEs' export development: The role of managerial determinants based on an adapted innovation related internationalization model. Thunderbird International Business Review, 60(4), 633-646.