چالش‌ها و الزامات اجرای راهبرد تحول دیجیتال در صنعت تلکام

نوع مقاله : مروری

نویسندگان

1 دکتری حقوق عمومی دانشگاه تهران

2 استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه کردستان

3 کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار، دانشگاه کردستان

10.22034/bs.2022.549073.2500

چکیده

امروزه، تحول دیجیتال به بخش مهمی از حیات انسان‌ها و کسب و کارها تبدیل شده است؛ به نحوی که هر سازمانی که به‌دنبال رشد، گسترش، افزایش کیفیت و تثبیت پایداری باشد، نیازمند آن است. در این رهگذر شرکت‌ها، کارورهای ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی و بنگاه‌های اقتصادی فعال در حوزه تلکام در رأس این تحول شگرف قرار دارند. این کسب و کارها همواره در سراسر جهان در تلاش برای اتخاذ استراتژی‌های مختلف تحول دیجیتال بوده و برای اینکه بتوانند در بازارهای رقابتی و مرتبط باقی بمانند، می‌بایست تلاش نمایند تا راهکارها و راهبردهای دیجیتالی مختلفی را با موفقیت پیاده‌سازی و اجراء نمایند. این شرکت‌ها در این تلاش سریع برای مشارکت و نقش آفرینی در زمینه تحول دیجیتال و ظهور نوآوری و ابتکار در بازار، اغلب با چالش‌های متعدد مشابهی روبه‌رو هستند. لذا، در پژوهش حاضر تلاش شده است تا ضمن شناسایی چالش‌های موجود در زمینه تحول دیجیتال در صنعت تلکام، الزامات اجرای راهبرد تحول دیجیتال در این صنعت نیز مورد شناسایی و تبیین قرار گیرد. این پژوهش به‌صورت مرور سیستماتیک مبانی نظری انجام شده است و پس از بررسی مقالات و گزارش‌های معتبر، مقالات و گزارش‌هایی که معیارهای پژوهش را داشته‌اند، مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. یافته‌های پژوهش، گواه بر آن است که شرکت‌های تلکام با چالش‌های منحصر به فردی از جمله: کالایی‌سازی خدمات اتصال اصلی، تقاضا برای پیشنهادهای متفاوت و شخصی شده توسط مصرف‌کننده خدمات دیجیتال، رقبای خارجی جدید، ظهور پیشرفت‌های قابل توجه در حوزه نرم افزار و فناوری، و مدل کسب و کار تحول آفرین جدید مواجه هستند.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Challenges and requirements of implementing digital transformation strategy in telecommunications industry

نویسندگان [English]

  • Morteza Asgharnia 1
  • arman ahmadizad 2
  • Rozhin Farhadi 3
1 PhD in Public Law, University of Tehran
2 Assistant Professor of Business Administration, University of Kurdistan
3 Masters of Business Administration,, University of Kurdistan,
چکیده [English]

Todays, digital transformation has become an important part of the lives of people and businesses; In a way, any organization that seeks to grow, expand, increase quality and stabilize, needs it. In the meantime, companies, telecommunications service providers, and telecom operators are at the forefront of this dramatic transformation. These businesses around the world are constantly striving to adopt different digital transformation strategies, and in order to survive in competitive and relevant markets, they must strive to successfully implement and implement various digital solutions and strategies. These companies often face many similar challenges in their rapid quest to participate and play a role in digital transformation and emerging market innovation. Therefore, in the present study, an attempt has been made to identify and explain the challenges in the field of digital transformation in the communications industry, as well as the requirements for the implementation of the digital transformation strategy in this industry. This research has been done as a systematic review of theoretical foundations and after reviewing valid articles and reports, articles and reports that met the research criteria have been studied. The research findings show that telecom companies face unique challenges such as: commodification of core connectivity services, demand for different and personalized offers by digital service consumers, new foreign competitors, the emergence of significant advances in software and technology, and They are facing a new transformational business model.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Digital Transformation
  • Challenges
  • Requirements
  • Strategy. Telecommunications industry

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 18 مرداد 1401
  • تاریخ دریافت: 04 اسفند 1400
  • تاریخ بازنگری: 17 فروردین 1401
  • تاریخ پذیرش: 22 فروردین 1401
  • تاریخ اولین انتشار: 18 مرداد 1401