آرمان. م. شفیعی. م (1396)، «قابلیتهای رقابتی در شرکتهای دانشبنیان مدلی برای تبیین نقش چابکی استراتژیک و یادگیری استراتژیک». مطالعات مدیریت بهبود و تحول . 25(83):25-50 .
اشتری، س؛ حسنی آذر داریانی، ع، اصلانی، ف (1399)،« بررسی تأثیر قابلیتهای بازاریابی بر عملکرد شرکت با نقش تعدیلگر جهتگیری بازار، بازاریابی استراتژیک و قدرت سازمانی (مورد مطالعه شرکت مینو)»، رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری،37(7):20-35 .
جامیپور، م. و همکاران (1397)، «بررسی تأثیر گرایش استراتژیک کسبوکار بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی مدیریت دانش». فصلنامه مدیریت بازرگانی، 4(10)؛ 854-835.
حکیمی. الف. (1397)، «تأثیر فرهنگ سازمانی بر قابلیتهای بازاریابی و عملکرد: تبیین نقش میانجی جهتگیریهای استراتژیک برون گرا». مدیریت بازرگانی. 9(4): 739-762.
درستی، م. و همکاران (1395)، « بررسی تأثیر جهتگیریهای استراتژیک بر تجاریسازی محصول جدید مطالعه موردی: شرکتهای دانشبنیان دارویی». اولین کنفرانس بینالمللی تحولات نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری، تهران -سازمان مدیریت صنعتی، شرکت بینالمللی کوشا، 14-1.
ریحانی، م؛ مجیبی؛ آقاجانی؛ طبری و مهدیزاده اشرفی (1398)، «تبیین استراتژیهای کسبوکار و جهتگیری استراتژیک بهمنظور ترسیم آینده نظام مدیریت منابع انسانی (مطالعه موردی: بانک توسعه صادرات ایران)»، آیندهپژوهی مدیریت، 117(16): 169-184.
سیدکلالی، ن. و همکاران (1395)،«بازارگرایی بهمثابه یکی از انواع جهتگیریهای استراتژیک شرکتی: مفهوم، پیشایندها و نتایج». چهارمین کنفرانس بینالمللی مدیریت استراتژیک، 16 و 17 آذر 1395؛ 256-243.
صفایی، س، بهروزنیا، ع (1399)، «تعیین رابطه بین جهتگیری چندگانه استراتژیک و عملکرد برند (مطالعه موردی: شرکتهای کوچک و متوسط دانشبنیان)»، نخبگان علوم و مهندسی، نخبگان علوم و مهندسی، 23(14): 67-80 .
فرحناک، م. و همکاران (1396)،«بررسی جهتگیری استراتژیک کسبوکار بر عملکرد سازمان در زمینه رشد فناورانه (مورد مطالعه هولدینگ توربوکمپرسور نفت) ». سومین کنفرانس علوم مدیریتی ایران (با رویکرد نوآوریهای مدیریتی)؛ 17-1.
مهدی زاده اشرفی، ع. و خدادادی، ح. ر (1394)، «بررسی رابطه جهتگیری استراتژیک فناوری اطلاعات با عملکرد شرکتهای تابعه صنعت پتروشیمی». سومین کنفرانس بینالمللی حسابداری و مدیریت؛ 12-1.
ندافی. ط. ابویی اردکان و قلیپور (1397)، «بررسی مدلهای ذهنی مدیران در فرایند تفکر استراتژیک. مدیریت بازرگانی». (دانش مدیریت).2(10):461-468.
Adamsa, p, IsMaria Bodas Freitasb, Rober to Fontana, (2019), Strategicorientation, innovationper formanceand the moderating influenceofmarketingmanagement, ournal of Business Research 97 ,2019, 129- 140.
Al-Surmi, A (2019), “Guangming Cao and Yanqing Duan”. Industrial Marketing Management,2019.4(2):1-11.
Al-Surmi, A & et al (2020), “The impact of aligning business, IT, and marketing strategies on firm performance”, Industrial Marketing ManagementوVolume 91, November 2020, Pages 610-620
Altindag, E., & Zehir, C. (2012),“ Back to the Past: Re-Measuring the Levels of Strategic Orientations and Their Effects on Firm Performance in Turkish Family Firms: An Updated Empirical Study”. Procedia - Social and Behavioral Sciences 41, 288-295.
Anees-ur-Rehman, M. Saila Saraniemi, Pauliina Ulkuniemi, Pia (2017), urmelinna-laukkanen. “The strategic hybrid orientation and brand performance of B2B SMEs”, Journal of SmallBusiness and Enterprise Development,2017,1-23.
Babatunde, B. O., & Adebisi, A. O.(2012), “Strategic environmental scanning and organization performance in a competitive business environment”. Economic Insights-Trends & Challenges,2012, 64(1), 24–34.
Cao, Q., Baker, J., & Hoffman, J (2012), “The role of the competitive nvironment in studies of strategic alignment: A meta-analysis”. International Journal of Production Research.2012, 50(2), 567–580.
Deutscher, Franziska, Zapkau, Florian B, Schwens, Christian, Baum, Matthias, Kabst, Ruediger (2015), “Strategic Orientations and Performance: A Configurational Perspective”. Journal of Business Research, (12); 1-13.
Filatotchev, I., Su, Z., Bruton, G. D. (2017), “Market Orientation, Growth Strategy, and Firm Performance: The Moderating Effects of External Connections.” Journals Management and Organization Review. 13(3); 575-601.
Gachimu, D. G. & Njuguna, R. (2017), “Strategic positioning and financial performance of commercial banks in Kenya.” International Academic Journal of Human Resource and Business Administration, 2(4), 240-255
Gerow, J. E., Grover, V., Thatcher, J., & Roth, P. L.(2014),“Looking toward the future of IT–business strategic alignment through the past: A meta-analysis”. MIS Quarterly.2014,38(4), 1159–1186.
Gotteland, D, et al. (2020), “Strategic orientations, marketing proactivity and firm market performance”, Industrial Marketing Management, Volume 91, November 2020, Pages 610-620.
Hong, p.v, N,T (2020), “ Factors affecting marketing strategy of logistics business – Case of Vietnam”, The Asian Journal of Shipping and Logistics, Volume 36, Issue 4, December 2020, Pages 224-234.
Hooper, V. A., Huff, S. L., & Thirkell, P. C.(2010), “The impact of IS-marketing alignment on marketing performance and business performance”. SIGMIS Database,2010, 41(1),36–55.
Jong, A& et al (2021), “ Key trends in business-to-business services marketing strategies: Developing a practice-based research agenda”, Industrial Marketing Management, Volume 84, January 2021, Pages 39-49.
Khin, S., Ahmad, N., & Ramayah, T. (2012), “The Integrated Effect of Strategic Orientations on Product Innovativeness: Moderating Role of Strategic Flexibility”. Procedia - Social and Behavioral Sciences 65, 743-748.
Knotts, T. L., Jones, S. C., & Brown, K. L. (2008),“The effect of strategic orientation and gender on survival: A study of potential mass merchandising suppliers”.Journal of Developmental Entrepreneurship, 2008,13(01), 99-113.
Liang, H., Saraf, N., Hu, Q., & Xue, Y. (2015), “Assimilation of enterprise systems: The effect of institutional pressures and the mediating role of top management”. MIS Quarterly,2015, 31(1), 59–87.
MacKenzie, S. B., Podsakoff, P. M., & Podsakoff, N. P.(2011), “Construct measurement and validation procedures in MIS and behavioral research: Integrating new and existing techniques”. MIS Quarterly,2011, 35(2), 293–334.
Neill, S,GregoryM.RoseT.(2018), “The effect to strategic complexity on marketing strategy and organizational performance”, Journal of Business Research,2018, 0148-2963ISNN.
Orlikowski, W. J., & Scott, S. V. (2008), “Sociomateriality: Challenging the separation of technology”, work and organization. The Academy of Management Annals, 2008, 2(1),433–474.
Theodosiou, M., Kehagias, J., & Katsikea, E. (2012), “Strategic orientations, marketing capabilities and firm performance: An empirical investigation in the context of frontline managers in service organizations”. Industrial Marketing Management 41, 1058–1070.
Varadarajan, R (2020), “Customer information resources advantage, marketing strategy and business performance: A market resources based view”, Industrial Marketing Management, Volume 89, August 2020, Pages 89-97.
Yayla, A. A., & Hu, Q.(2012), “The impact of IT-business strategic alignment on firm performance in a developing country setting: Exploring moderating roles of environmental uncertainty and strategic orientation”. European Journal of Information Systems,2012, 21(4), 373–387.