اعتمادی، گلناز. (1395). «بررسی و تعیین عوامل مؤثر بر موفقیت صادرات شرکتهای صنایع غذایی ایران به آسیای میانه و ارائه راهکارهای مناسب جهت افزایش سهم بازار». دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجفآباد، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی.
آذربایجانی، کریم؛ مولود راکی و همایون رنجبر. (1390). «تأثیر متنوعسازی صادرات بر بهرهوری کل عوامل تولید و رشد اقتصادی (رویکرد دادههای تابلویی در کشورهای گروه دی هشت)». فصلنامه پژوهشهای رشد و توسعه اقتصادی، سال اول، شماره 3، صص 201-165.
آهنگری، عبدالمجید؛ محمد رضایی و یلدا جوکار. (1394). «بررسی تاریخی نقش نفت در اقتصاد ایران با تأکید بر بیماری هلندی (درسهایی برای آینده)». چهارمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، "پیشرفت ایران، گذشته، حال و آینده"، مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، 30/02/1394.
باشکوهاجیرلو، محمد و اللهیار بیگیفیروزی. (1399). «تأثیر قابلیتهای بازاریابی تجارت الکترونیکی و تجربه صادراتی بر عملکرد صادراتی: نقش میانجی کارایی توزیع». تحقیقات بازاریابی نوین، مقالات آماده برای انتشار.
تاری، غفار و مریم عبدلی. (1399). «اثر بازارگرایی صادرات و جهتگیری راهبردی بر عملکرد صادراتی از طریق قابلیت پویای مدیریت دانش». مدیریت بازاریابی، 15(49)، 85-104.
جلیلی، زهرا. (1392). «بررسی رابطه بین صادرات غیرنفتی، سرمایهگذاری خارجی و رشد اقتصادی در کشورهای منطقه منا». فصلنامه پژوهشهای رشد و توسعه اقتصادی، سال چهارم، شماره 13، صص 42-29.
حکمتیفرید، صمد؛ محسن پورعبادالهان کویچ؛ علی دهقانی و مجید فشاری. (۱۳۹۴). «بررسی عوامل مؤثر بر سهم بازار صنایع ایران (رهیافت دادههای تابلویی پویا)». اولین همایش ملی اقتصاد صنعتی ایران، تبریز، دانشگاه تبریز، 5 و 6 اسفندماه 1394.
داوری، علی. (1392). «آسیبشناسی شاخص رقابتپذیری جهانی (GCI) و محیط کسبوکار: مقایسه تطبیقی نتایج شاخص GCI و دیدگاه کارشناسان وزارتخانههای منتخب». مجموعه مقالات همایش بهبود فضای کسبوکار در ایران، تهران، معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی.
درگاهی، حسن. (۱۳۸۵). «عوامل مؤثر بر توسعه سرمایهگذاری مستقیم خارجی: درسهایی برای اقتصاد ایران». فصلنامه علمی پژوهشی شریف، شماره ۳۶، صص ۷۳- ۵۷.
دهقانی، علی. (1393). «بررسی عوامل مؤثر بر سهم بازار، مطالعه موردی صنایع بزرگ مواد غذایی و آشامیدنی ایران». پژوهشهای اقتصاد و توسعه کشاورزی، جلد 28، شماره 3، صص 271-260.
رفیعی، حامد؛ مجید محمدی؛ عمران طاهری ریکنده و صابر کلهری. (1396). «برآورد عوامل مؤثر بر سهم صادرات پسته ایران در بازارهای جهانی با تأکید بر نوسانهای تولید داخلی». فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه، دوره 25، شماره 98، صص 41-19.
سیف، ولیاله. (1390). «فضای کسبوکار». فصلنامه تازههای اقتصاد، سال نهم، شماره 132، صص 63-59.
برقیاسگویی، محمدمهدی و سمیه ولیزاده. (1397). «تأثیر بهبود فضای کسبوکار بر تجارت خارجی: مطالعه موردی شرکای عمده تجاری ایران». نشریه مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، 1(3)، 125-144.
شاهآبادی، ابوالفضل؛ محمدکاظم نظیری و امیر جمشیدی. (1399). «تأثیر فضای کسبوکار بر سرمایهگذاری کشورهای منتخب منطقه منا». نشریۀ مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، 3(2)، 61-80.
شاهآبادی، ابوالفضل و هانیه ثمری. (1396). «عوامل مؤثر بر صادرات مبتنی بر فناوری برتر با استفاده از روش سیستم معادلات همزمان». فصلنامۀ تحقیقات مدلسازی اقتصادی، سال هفتم، شماره 27، صص 122-85.
شاهآبادی، ابوالفضل؛ اسحاق ترکاشوند و هانیه ثمری. (1396). «وفور منابع طبیعی و صادرات غیرنفتی: رهیافت GMM». فصلنامه مطالعات و سیاستهای اقتصادی، دوره 13، شماره 1، صص 80-55.
محنتفر، یوسف و حسین خاکپور. (1393). «ارزیابی میزان صادرات غیرنفتی و اثر آن بر رشد اقتصادی در ایران: یک تحلیل تجربی (1383-1355)». مجله اقتصادی، دوره 5، شمارههای 51 و 52، صص 112-91.
مولایی، محمدعلی و علی دهقانی. (1390). «ارزیابی تأثیر هزینههای تحقیق و توسعه بر سهم بازار در بخش صنعت ایران (رویکرد غیر خطیLSTAR)». فصلنامه پژوهشهای رشد و توسعه اقتصادی، سال اول، شماره 4، صص 73-55.
میدری، احمد و اصلان قودجانی. (1387). «سنجش و بهبود محیط کسبوکار. سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی واحد تهران»، چاپ اول.
Abd alla, O. A. Y., Awad, G. M., Mohamed, A. A. A. & Abdaldaim, M. E. E. (2015). “Some economics determinants of non-oil exports in Sudan: An empirical investigation (1990-2012)”. Journal of Business Studies Quarterly, 7(1): 125-150.
Akanbi, S. B., Alagbe, H. A., Yusuf, H. A. & Oluwaseyi, M. H. (2017). “Exchange rate volatility and non-oil exports in Nigeria: An empirical investigation”. Journal of Emerging Economies and Islamic Research, 5(2): 5-15.
Alimi, O. Y. (2017). Globalization and non-oil export performance in Nigeria: a bound cointegration approach. Euro Economica, 2(36): 44−54.
Arellano, M. & Bond, S. (1991). Some tests of specification for panel data: Monte Carlo evidence and an application to employment equations. Review of Economic Studies No 97: 58-277.
Arellano, M. & Bover, O. (1995). “Another look at the instrumental-variable estimation of error-components models”. Journal of Econometrics, 68(1): 29-51.
Asongu, S. A. & Nwachukwu, J. C. (2017). The Role of openness in the effect of ICT on governance. African Governance and Development Institute (AGDI), Working Paper, WP/17/050.
Balogun, E. D. (2007). Exchange rate policy and export performance of WAMZ countries. MPRA_paper_6233.pdf.
Baltagi, B. H. (2005). Econometric analysis of panel data. John Wiley & Sons Inc, 3rd Edition, New York, USA.
Barbosa, D. M. E., Ayala, H. A. & Sandoval, A. A. (2016). “The Colombian pharmaceutical industry: Factors affecting export”. European Journal of Management and Business Economics, 25(2): 39-46.
Betti, N., & Sarens, G. (2020). “Understanding the internal audit function in a digitalised business environment”. Journal of Accounting & Organizational Change, 4(12): 120-141.
Blundell, R. & Bond, S. (2000). GMM estimation with persistent panel data: An application to production functions. Econometric Reviews, 19(3): 321-340.
Coe, D. T., Helpman, E., & Hoffmaister, A. W. (2009). International R&D spillovers and institutions. European Economic Review, 53(7): 423-451.
Contractor, F. J., Dangol, R., Nuruzzaman, N., & Raghunath, S. (2020). How do country regulations and business environment impact foreign direct investment (FDI) inflows? International Business Review, 29(2): 101-140.
Dollar, D., & Kraay, A. (2002). Institutions, trade and growth. The World Bank Economic Review, 29(6): 221-246.
Epaphra, M. (2016). “Determinants of export performance in Tanzania”. Journal of Economics Library, 3(3): 470-487.
Hasanov, F. & Samadova, I. (2013). The impact of real effective exchange rate on the non-oil export: The case of Azerbaijan. MPRA Working Paper, 29556.
Hayashi, F. (2000). Econometrics. Princeton University Press, Princeton.
Helpman, E., Melitz, M., & Yeaple, S. (2003). Export versus FDI. Working Paper 9439, Available At: http://www.nber.org/papers/w9439.
Hossain, K., & Azmi, I. (2021). The effect of entrepreneurial orientation on the export performance of apparel industry. Uncertain Supply Chain Management, 9(1): 11-20.
Kromtit, M. J., Kanadi, Ch., Ndangra, D. P. & Lado, S. (2017). “Contribution of non oil exports to economic growth in Nigeria (1985-2015)”. International Journal of Economics and Finance, 9(4): 253-261.
Majeed, M. T. & Ahmad, E. (2006). Determinants of exports in developing countries. The Pakistan Development Review, 45(4): 1265-1276.
Munir, K. & Javed, Z. (2018). “Export composition and economic growth: evidence from South Asian countries”. South Asian Journal of Business Studies, 7(2): 225-240.
Nasir, Sh. & Calirajan, k. (2016). Modern services export performances among emerging and developed Asian economies. ADB Working Paper Series on Regional Economic Integration, 143: 1-33.
Nguyen, V. C., & Do, T. T. (2020). “Impact of exchange rate shocks, inward FDI and import on export performance: a cointegration analysis”. The Journal of Asian Finance, Economics, and Business, 7(4): 163-171.
Raheem, I. (2016). Analysis of the effects of oil and non-oil export on economic growth in Nigeria. https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01401103.
Reçica, F., Hashi, I., Jackson, I., & Krasniqi, B. A. (2019). “Innovation and the export performance of firms in transition economies: The relevance of the business environment and the stage of transition”. International Journal of Entrepreneurship and Small Business, 38(4): 476-506.
Sharma, P., Davcik, N. S. & Pillai, K. G. (2016). “Product innovation as a mediator in the impact of R&D expenditure and brand equity on marketing performance”. Journal of Business Research. 10.1016/j. jbusres.2016.03.074 Sherrington.
Toma, I. E., & Mirica, A. (2018). Using Statistical Data to Better Understand Business Environment-Case Study on Export and Import Data at County Level. Romanian Statistical Review, 5(2): 47-57.
United Nations Industrial Development Organization. (2008). Creating an enabling environment for private sector development in sub-Saharan Africa. Vienna, p.5 www.unido.org.
Yaffee, R. (2003). A primer for panel data analysis. Social Sciences, Statistics and Mapping, New York University, 10.
Zada, N., Muhammad, M. & Bahadar, K. (2011). Determinants of exports of Pakistan: A country-wise disaggregated analysis. The Pakistan Development Review, 50(4): 715-732.
Zhang, H. & Yang, X. (2016). “Intellectual property rights protection and export quality”. International Journal of Development, 15(2): 168-180.
Zorkociova, O., Petrikova, H. & Skodova, L. (2017). Evaluation of selected aspects of the business environment of the republic of Macedonia and foreign trade relations with the Slovak republic. Studia commercialia Bratislavensia, 10(37): 98-110.