استراوس، آنسلم و جولیت، کوربین (۱۳۸۷)، «اصول روش تحقیق کیفی نظریه مبنایی: رویههاو شیوهها»، ترجمه بیوک محمدی، تهران، انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
اسدی فر، رضا؛ یاسر خوشنویس و آرمان خالدی (1397)، «بزرگ مریخی کوچک ونوسی: چالشهای همکاری فناورانه بین شرکتهای نوپا (استارت آپها) و شرکتهای بزرگ در ایران»، انتشارات رسا، نوبت چاپ 3.
بازرگان، علی (۱۳۹۱)، «مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته»، چاپ سوم، تهران: نشر دیدار.
توکلی لاهیجانی، عبدالله (1394)، «نقدی بر مدیریت زنجیره ارزش در صنعت خودروی ایران»، صنعت و توسعه، شماره 94.
توکلی لاهیجانی، عبدالله (1396)، «تبیین اقتصاد مقاومتی در زنجیره ارزش صنعت خودرو»، گسترش صنعت، شماره 177.
جعفری پستکی، ن.، ابراهیم پورازبری و اکبری (1396)، «ارائه چارچوب مفهومی از توسعه مشترک محصول در سازمانهای دانشبنیان بر مبنای نوآوری باز و پویایی محیطی»، رشد فناوری, 14(53)، 9-17.
چالشهای صادرات خودرو، سایت انجمن قطعهسازان، http://ivma.ir/detail/News/502 .
خوراکیان، علیرضا و ندا عطارمقدم (1397)، «عوامل اثرگذار بر زمان فاز رشد فرایند توسعه محصول جدید در شرکتهای دانشبنیان با استفاده از رویکرد دیمتل و سیستم پویا»، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری 6(1)، 73-101.
داناییفرد، حسن و سیدمجتبی امامی (1386)، «استراتژیهای پژوهش کیفی: تأملی بر نظریهپردازی دادهبنیاد»، اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)1(2)، 69-97.
داناییفرد، حسن؛ مهدی الوانی و عادل آذر (۱۳۸۸)، «روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع»، تهران، نشر صفار.
داناییفرد، حسن (1393)، «درآمدی بر نظریههای مدیریت دولتی»، نوبت چاپ 1، تهران، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی
دانشفرد، کرم اله (1395)، «اولویتبندی نقش ساختارهای دانشمحور پایه و پشتیبان در فرایند نوآوری در شرکتهای دانشبنیان»، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی،5(4)، 217-248.
دیزجی، منیره؛ سهند دانشور و علیرضا بابایی اناری (1391)، «تعیین جایگاه ایران در زمینه اقتصاد دانشبنیان در میان کشورهای منتخب»، مدیریت بهرهوری 6، (3(22) پاییز)، 121-144.
دیواندری، ع.، کرمانشاه و اخلاصی (1391)، «ارائه مدل برندسازی برای کلان پروژههای تفریحی، اقامتی، گردشگری و ورزشی کشور با رویکرد بومی بر اساس تئوری مبتنی بر دادهها»، پژوهشنامه بازرگانی، 17
روزنامه دنیای اقتصاد،شماره 5018، چاپ شده در تاریخ 6/11/93
زاهدیاننژاد، حجت (1394)، «شناسایی عوامل مؤثر بر ریسکهای تأمینکنندگان در زنجیره تأمین با استفاده از تصمیمگیری چندمعیاره»، رشته مهندسی صنایع. دانشگاه علم و هنر یزد، دانشکده علوم مهندسی.
سایت گسترش سرمایهگذاران ایران خودرو، IKIDO:http://www.ikido.org/1390/12/news/2926.
سرلک، محمدعلی؛ رضا رسولی؛ حشمت خلیفهسلطانی و محمدحسین نوریایی (1396)، «تحلیل و رتبهبندی عوامل مؤثر در ایجاد جریانهای شکافنده سازمانی»، پژوهشهای مدیریت عمومی10(37)، 59-82.
سند 1404 خودرو، 1392، وزارت صنعت، معدن و تجارت، شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ص 3 و 6.
شهرکی، محمدرضا و سهیلا کشاورز (1395)، «شناسایی و رتبهبندی پیشرانهای مؤثر بر موفقیت توسعه محصول جدید شرکتهای دانشبنیان مطالعه موردی: پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان»، همایش ملی شرکتهای دانشبنیان فرصتها و چالشها و نقش آن در توسعه کشور، چابهار.
فراستخواه، محمد (۱۳۹۵)، «روش تحقیق کیفی در علوم اجتماعی»، (چاپ دوم). تهران: انتشارات آگاه.
شهرکی، محمدرضا و سمیه مالکی (1396)، «بهکارگیری روش تصمیمگیری چندمعیاره فازی برای شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر فرایند نوآوری در توسعه محصول جدید در شرکتهای دانشبنیان»، کنفرانس کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف.
منصوری، سعیده و کاترین ریاضی (1392)، «بررسی مدلهای زنجیره ارزش در صنعت آموزش الکترونیکی و ارائه مدل بهینه (مطالعه موردی: یکی از دانشگاههای تهران)»، مدیریت فناوری اطلاعات، 16(5)، 191-202.
منطقی، منوچهر؛ علی حسنی و علیرضا بوشهری (1388)، «شناسایی چالشهای سیاستگذاری در نظام ملی نوآوری ایران. سیاست علم و فناوری»، دوره 2، شماره 3، ص87-102.
نقیزاده، رضا (1396)، «حکمرانی و سیاستگذاری یکپارچه در زنجیره تأمین مالی دانشبنیان»، اولین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی، تهران.
نقیزاده، رضا (1396)، «الگوی همکاری شرکتهای دانشبنیان با مجموعههای صنعتی و اقتصادی، با تمرکز بر سیاستهای تضمین خرید»، سیاست علم و فناوری، 67-81.
Attias, D., & Mira-Bonnardel, S. (2017), Extending the Scope of Partnerships in the Automotive Industry Between Competition and Cooperation. In The Automobile Revolution (pp. 69-85), Springer, Cham.
Batson, R. G. (2018). Supplier Management in Service Industry: What can be Learned from Automotive Manufacturing?. Contemporary Issues and Research in Operations Management, 11.
Chen, P. (2019), “The impact of collaboration network on new product development”. Journal of Industry-University Collaboration.
Corbin, J., & Strauss, A. (2014), Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Sage publications.
Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2016), Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage publications.
Ding, Q. (2013), Inter-Partner Interactions and Knowledge Transfer Mechanisms in the Chinese Automotive Industry: A Qualitative Research Based on Dual Managerial Perceptions.
Gao, P., Kaas, H. W., Mohr, D., & Wee, D. (2016), Automotive revolution-perspective towards 2030 How the convergence of disruptive technology-driven trends could transform the auto industry. Advanced Industries, McKinsey & Company.
HIS.com, Five Critical Challenge Facing the automotive industry, A guide for strategic planners, By MARK FULTHORPE, Director Light Vehicle Production, IHS Automotive
Mazzola, E., Perrone, G., & La Diega, S. N. (2008), Shaping inter-firm collaboration in new product development in the automobile industry: a trade-off between a transaction and relational-based approach. CIRP annals, 57(1), 485-488.
Timothy J. Sturgeon (2016), Industrial Performance Centre (IPC), Massachusetts Institute of Technology (MIT), 292 Main Street, E38-104, Cambridge, MA 02139, USA E-mail: sturgeon@mit.edu *Corresponding author
Todo, Y., Matous, P., & Inoue, H. (2016), The strength of long ties and the weakness of strong ties: Knowledge diffusion through supply chain networks. Research Policy, 45(9), 1890-1906.
Yang, J., Lai, K. H., Wang, J., Rauniar, R., & Xie, H. (2015), “Strategic alliance formation and the effects on the performance of manufacturing enterprises from supply chain perspective”. International Journal of Production Research, 53(13), 3856-3870.