استونر، جیمز ا. ف. فریمن و گیلبرت (1995)، «ابعاد تئوری سازمان»، جلد اول، ترجمه پارساییان و اعرابی، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی.
پاشا فومنی، داود و سعید خیاطمقدم (۱۳۹۴)، «ارائه الگوی ارزیابی استراتژیهای کسبوکار صنعت نیروگاههای مقیاس کوچک با رویکرد کارت امتیازی متوازن»، کنفرانس سالیانه مدیریت استراتژیک، تهران، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
پرهیزگار، محمدمهدی و همکاران (1389)، «ارائه شاخصهای ارزیابی عملکرد بر مبنای کارت امتیازی متوازن»، تهران: نشریه علمی پژوهشی مدیریت فردا. سال نهم. شماره 25.
جمشیدی، علی و وحید رعدی (۱۳۹۶)، «بررسی تأثیر کاهش هزینه و استراتژی کسبوکار در اقدامات برونسپاری منابع انسانی مطالعه موردی: گروه کاله»، پنجمین کنفرانس بینالمللی اقتصاد، مدیریت، حسابداری با رویکرد ارزشآفرینی، شیراز، مؤسسه آموزشی مدیران خبره نارون.
رشیدی، محمدمهدی؛ صادق ناصرپور (2008)، «نوآوری و شکوفایی (نیاز استراتژیک سازمانها)».
رضایی شاهزاده علیاکبری، مسعود و آرش شاهین (۱۳۹۴)، «شناسایی شاخصهای عملکرد نوآوری در منظر فرایندها از کارت امتیازی متوازن و رتبهبندی نمودن آنها در راستای توسعه پایدار مطالعه موردی: شرکت صنایع هواپیماسازی ایران»، اولین کنفرانس ملی مدیریت راهبردی خدمات، اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجفآباد.
رضائیان، علی (1389)، «اصول مدیریت»، تهران: انتشارات سمت.
شاهین، آرش و ارمغان صادقبیگی (1389)، «مدیریت نوآوری»، چاپ اول، اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان.
صفرزاده، حسین؛ اعظم تدین و مریم حرمحمدی (1391)، «بررسی تأثیر استراتژیهای مدیریت دانش بر نوآوری و عملکرد سازمانی»، فصلنامه علمی پژوهشی دانشکده بهداشت یزد، دوره یازدهم، شماره ۱.
هنگر، میلن (1381)، «اصول مدیریت استراتژیک»، ترجمه اعرابی و ایزدی، تهران، انتشارات مطالعات فرهنگ ایران.
Andreeva, T., Kianto, A. (2011) “Does knowledge management really matter? Linking knowledge management practices, competitiveness and economic performance”. Journal of Knowledge Management, 16(4), 617-636.
Ballon P. (2007), Changing Business Models for Europe’s Mobile Telecommunication Industry: the Impact of Alternative Wireless Technologies. Telematics and Informatics, 24, 192-205.
Chang, B., Chih-Wei, C., Chih-Hung W. (2011). Fuzzy DEMATEL method for developing supplier selection criteria, Expert Systems with Applications 38, 1850–1858.
Damanpour F., Gopalakrishnan, S. (2001), “The dynamics of the adoption of product and process innovations in organizations”. Jornal of Management Studies, 38(1), 45-65.
Gunday, G., Ulusoy, G., Kilic, K., Alpkan, L. (2011), “Effects of innovation types on firm performance”. International Journal of Production Economics, 133(2), 662-676.
Karabulut, A. T. (2015), Effects of Innovation Strategy on firm performance. Procedia-social and Behavioral science 195, 1338-1347.
Noori, B. (2014), “Strategic business unit ranking based on innovation performance: A case study of a steel manufacturing company”. Internatinal Journal of System Assurance Engineering and Management, 6 (4), 434-446.
Opricovic, S., Tzeng, G. H. (2003). “Defuzzification within a multicriteria decision model”. International Journal of Uncertainty, FuzzineC and Knowledge-based Systems, 11, 635–652.
Slater, S. F. Tomas, G., Hult, M., Olson, E. M. (2009), Factors influencing the relative importance of marketing strategy creativity and marketingstrategy implementation effectiveness. Industrial MarketingManagement, 39(4), 551-559.
Walker O., Ruekert, R (1987), “Marketing’s role in the implementation of business strategies: a critical review and conceptual framework”. Journal of Marketing, 51(3), 15-33.
Wongrassam, G. P. D., and Simmons J. E. L (2003), “Performance Measurement Tools: The Balanced Scorecard and the EFQM Excellence Model”, Measuring Business Excellence, 7(1), 14-28.
Zhao, X.; Sum, C. C.; Qi, Y.; Zhang, H.; Lee, T. S. (2006), “A taxonomy of manufacturing strategies in China”, Journal of Operations Management 22(3), 265-289.
Ibrahim, N.; Yulianti, D. T.; and Christian, A. (2018), “Supplier Performance Measurement for Online Travel Agent Using Balance Scorecard : Case Study: Klikhotel.com,” 2018 International Conference on Advanced Computer Science and Information Systems (ICACSIS), Yogyakarta
Hu, Y.; Xiao, S.; Wen, J.; Li, J. (2019) “An ANP-multi-criteria-based methodology to construct maintenance networks for agricultural machinery cluster in a balanced scorecard context”ELSEVIER SCI LTD, THE BOULEVARD, LANGFORD LANE, KIDLINGTON, OXFORD OX5 1GB, OXON, ENGLAN
Abdelghany, M.; Abdel-Monem, M. (2019) “Balanced scorecard model for water utilities in Egypt”. Water Practice and Technology, 14(1), 203-216.
Hashemi, M.; Monavarian, A. (2019) “Using a balanced score card approach for the codification of knowledge management strategy in the Shouder faucets corporation”. Revista Humannities and Innovations, 6(2), 95-104.