1
دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی (بازاریابی)، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت
2
دانشیار و عضو هیات علمی گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت
چکیده
هدف این پژوهش، ارزیابی رابطه بازارگرایی با عملکرد بانکها و تأثیر نقش میانجی رضایت کارمندان و رضایت مشتریان در رابطه بین بازارگرایی و عملکرد میباشد. به این منظور، هشت فرضیه تدوین گردید. برای گردآوری اطلاعات لازم جهت آزمون فرضیهها، از پرسشنامهای استاندارد حاوی 32 سؤال استفاده شد و بین 118 نفر از مدیران، 165 نفر از کارمندان و 384 نفر از مشتریان بانک ملت در سطح استان گیلان، بهعنوان جامعه آماری تحقیق جهت پاسخگویی به بخشهای مختلف پرسشنامه توزیع گردید. جهت تحلیل دادهها و آزمون فرضیات از روش مدل یابی معادلات ساختاری بهره گرفته شد. نتایج آزمون فرضیات تحقیق نشان داد که بازارگرایی هم بهطور مستقیم و هم به واسطه متغیرهای میانجی رضایت کارمندان و رضایت مشتریان نیز با عملکرد رابطهای مثبت دارد.
تقیزاده, محمدرضا, & طالقانی, محمد. (1393). ارزیابی رابطه بازارگرایی با عملکرد: نقش رضایت کارمندان و مشتریان (مورد مطالعه: شعب یک بانک). بررسیهای بازرگانی, 12(68), 42-55.
MLA
محمدرضا تقیزاده; محمد طالقانی. "ارزیابی رابطه بازارگرایی با عملکرد: نقش رضایت کارمندان و مشتریان (مورد مطالعه: شعب یک بانک)". بررسیهای بازرگانی, 12, 68, 1393, 42-55.
HARVARD
تقیزاده, محمدرضا, طالقانی, محمد. (1393). 'ارزیابی رابطه بازارگرایی با عملکرد: نقش رضایت کارمندان و مشتریان (مورد مطالعه: شعب یک بانک)', بررسیهای بازرگانی, 12(68), pp. 42-55.
VANCOUVER
تقیزاده, محمدرضا, طالقانی, محمد. ارزیابی رابطه بازارگرایی با عملکرد: نقش رضایت کارمندان و مشتریان (مورد مطالعه: شعب یک بانک). بررسیهای بازرگانی, 1393; 12(68): 42-55.