TY - JOUR ID - 37289 TI - مدل‌سازی ساختاری تفسیری عوامل مؤثر مدیریت تداوم کسب‌وکار در شرکت‌های کوچک و متوسط JO - بررسی‌های بازرگانی JA - BS LA - fa SN - 2676-7562 AU - رخیده, محمد رضا AU - ابراهیمی, عباس AU - خمش‌آیا, احمد AD - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی-بین‌الملل دانشگاه ایلام AD - دکتری مدیریت استراتژیک دانشگاه تهران AD - کارشناس ارشد مدیریت دولتی-گرایش تحول دانشگاه ایلام Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 17 IS - 97 SP - 114 EP - 130 KW - تداوم کسب وکار KW - مدلسازی ساختاری- تفسیری KW - شرکت های کوچک و متوسط DO - N2 - امروزه شرکت‌های کوچک و متوسط(SME) به‌عنوان عامل رشد کشورها معرفی می‌شوند. یکی از مهم‌ترین مفاهیم موجود در این شرکت‌ها مفهوم مدیریت تداوم کسب‌وکار (BCM) است. بنابراین، مطالعه حاضر با هدف ایجاد درک بهتری از نحوه کارکردBCM توسط این شرکت‌ها و نیز نشان دادن نیازهای کمک به آن‌ها است. هدف از این پژوهش، شناسایی مؤلفه‌های تداوم کسب‌وکار شرکت‌های کوچک و متوسط (در سطح شهر تهران) با استفاده از رویکرد ساختاری تفسیری از این مؤلفه‌هاست. با مصاحبه مدیران شرکت‌های تولیدی موادغذایی، ماشین‌آلات ایران خودرو و با همکاری اساتید دانشگاه تهران که بر موضوع پژوهش تسلط علمی و عملی داشتند، بهره گرفته شد. نتایج مدل‌سازی ساختاری تفسیری نشان داد که عامل کار تیمی، مسئولیت‌پذیری و پاسخ‌گویی و مدیریت اجرایی دارای بالاترین تاثیر و کمترین وابستگی را در بین سایر عوامل دارا هستند. UR - https://barresybazargani.itsr.ir/article_37289.html L1 - https://barresybazargani.itsr.ir/article_37289_5e185b8d6f6d6ee2d977e2f4c296eb4e.pdf ER -