TY - JOUR ID - 247047 TI - طراحی مدل فرآیندی خریدهای ناگهانی(مطالعه موردی فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهران)‌ JO - بررسی‌های بازرگانی JA - BS LA - fa SN - 2676-7562 AU - سالاری نهند, ابراهیم AU - حکیم پور, حسین AU - ناطق, تهمینه AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، بازاریابی AD - استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بیرجند، بیرجند، ایران AD - استاد یار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود،‌شاهرود،‌ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 19 IS - 109 SP - 69 EP - 82 KW - خرید ناگهانی / فروشگاههای زنجیرهای / نظریهپردازی دادهبنیان DO - 10.22034/bs.2021.247047 N2 - هدف پژوهش حاضر، طراحی مدل فرایندی خریدهای ناگهانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. جامعه آماری پژوهش شامل خبرگان، اساتید، متخصصین علمی و اجرایی در حوزه بازاریابی و فروش می‌باشند. نمونه آماری به روش هدفمند قضاوتی به تعداد 15 نفر انتخاب شده‌اند. ابزار گردآوری داده‌ها شامل مطالعات کتابخانه‌ای و مصاحبه نیمه‌ ساختاریافته با خبرگان است. تجزیه و تحلیل داده‌ها با رویکرد کیفی و با استفاده از روش نظریه‌پردازی داده بنیان انجام شده است. نتایج به‌دست آمده مبتنی بر مدل احصا شده نشان می‌دهد، شرایط علی (شامل عوامل اقتصادی و روانشناختی)، مقوله محوری (نگرش مثبت به خرید ناگهانی)، بسترسازها (شامل عوامل مربوط به محصول یا کالا، عوامل رفتاری، و شخصیتی)، شرایط زمینه‌ای (شامل عوامل محیطی، ترغیب‌کننده و جمعیت‌شناختی)، راهبردها (راهبردهای ارتقاء خرید ناگهانی)، و پیامدها (شامل پیامدهای مرتبط با مشتری و فروشندگان) مؤلفه‌های اساسی مدل فرایندی خریدهای ناگهانی است. UR - https://barresybazargani.itsr.ir/article_247047.html L1 - https://barresybazargani.itsr.ir/article_247047_ac89d238b1d3cc8a80410d7e45c7d19a.pdf ER -