TY - JOUR ID - 246533 TI - ارائه مدلی در زمینه تاثیر مولفه های بازاریابی خیرخواهانه بر ارزش ویژه برند در صنعت بیمه JO - بررسی‌های بازرگانی JA - BS LA - fa SN - 2676-7562 AU - چراغ سحر, رسول AU - پیرزاد, علی AU - موسوی, نجم الدین AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی،واحد یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی ، یاسوج،ایران AD - استادیارگروه مدیریت، واحد یاسوج،دانشگاه آزاد اسلامی ،یاسوج، ایران AD - دانشیار گروه مدیریت،دانشگاه لرستان،ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 19 IS - 106 SP - 127 EP - 145 KW - بازاریابی خیرخواهانه / آمیختههای بازاریابی خدمات / فروش نام تجاری / فرایند تحلیل بکهای فازی (FANP) DO - 10.22034/bs.2021.246533 N2 - هدف اصلی این مقاله، شناسایی و رتبه‌بندی شاخص‌های بازاریابی خیرخواهانه و بررسی تأثیر این مؤلفه‌ها بر ارزش ویژه برند در صنعت بیمه است. این عوامل با استفاده از تکنیک دلفی شناسایی و با روش تحلیل شبکه‌ای فازی (FANP) رتبه‌‌بندی شده و تأثیرسنجی آنها بر ارزش ویژه برند با معادلات ساختاری و نرم‌افزار SmartPLS صورت گرفته است. نتایج تحقیق نشان می‌‌دهد عوامل موثر بر موفقیت کمپین‌های بازاریابی خیرخواهانه در صنعت بیمه به‌ترتیب اهمیت از نظر خبرگان این حوزه عبارتند از: نتایج مالی برای شرکت، آمیخته‌های بازاریابی خدمات(7p)، فرم کمک سازمانی، نتایج اجتماعی برای شرکت و ویژگی‌های مشتریان. همچنین نتایج پژوهش حاکی از برازش مناسب مدل مفهومی، و تأثیر مستقیم و معنی‌دار این پنج مؤلفه بر خلق ارزش ویژه برند هست. مؤلفه‌های؛ افزایش فروش نام تجاری، قیمت خدمات ارائه شده از سوی صنعت بیمه و اندازه کمک خیرخواهانه بیشترین وزن را در میان زیرشاخص‌های این پنج مؤلفه به‌دست آوردند. UR - https://barresybazargani.itsr.ir/article_246533.html L1 - https://barresybazargani.itsr.ir/article_246533_fd232a749c6c57413ddcd6c305e46f46.pdf ER -