TY - JOUR ID - 13981 TI - بررسی مفهوم رقابت در اقتصاد و اندازه آن در اقتصاد ایران JO - بررسی‌های بازرگانی JA - BS LA - fa SN - 2676-7562 AU - شهیکی تاش, محمدنبی AD - استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه سیستان و بلوچستان Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 11 IS - 60 SP - 1 EP - 16 KW - رقابت/ توسعه صنعتی/ اقتصاد ایران DO - N2 - در این مقاله تلاش شده مفهوم رقابت از ابعاد مختلف بررسی شود. از این‌رو مفهوم رقابت طبق نگرش‌های نئوکلاسیکی، شومپیتری، چمبرلینی، بیلی و پورتری مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این بررسی بیانگر آن است که حجم رقابت در فعالیت‌های صنعتی ایران اندک است و فضای مناسب برای توسعه سطح رقابت وجود ندارد و این مساله نقش شورای رقابت در اجرای فصل نهم سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی را که الگوی مناسب برای گسترش فعالیت های‌رقابتی در اقتصاد ایران را ارائه نموده، نمایان‌تر می‌سازد UR - https://barresybazargani.itsr.ir/article_13981.html L1 - https://barresybazargani.itsr.ir/article_13981_edea2339c22292f46dbeaed59a1a1527.pdf ER -