%0 Journal Article %T شناسایی عوامل مؤثر بر شکل گیری شبکه های همکاری در صنایع تولیدی (مطالعه موردی: شرکت های فعال در حوزه صنایع فلزی استان کرمان) %J بررسی‌های بازرگانی %I موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی %Z 2676-7562 %A سلطانی نژاد, حسام الدین %A امیر زاده, مهدی %D 2021 %\ 09/23/2021 %V 19 %N 109 %P 39-52 %! شناسایی عوامل مؤثر بر شکل گیری شبکه های همکاری در صنایع تولیدی (مطالعه موردی: شرکت های فعال در حوزه صنایع فلزی استان کرمان) %K شبکه‌های همکاری / تحلیل شبکه‌های اجتماعی / صنایع تولیدی / رقابت %R 10.22034/bs.2021.247037 %X شبکه‌‌های همکاری بین سازمانی، اتحادی استراتژیک برای کسب مزیت رقابتی در تجارت مدرن است. هدف این پژوهش، شناسایی عوامل مؤثر بر شکل‌‌گیری و تداوم شبکه‌های همکاری و بررسی ماهیت این شبکه بین شرکت‌های فعال صنایع فلزی استان کرمان است. میزان رضایت از شبکه‌های همکاری موجود نیز در این شرکت‌‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش کلیه شرکت‌‌های فعال در صنایع فلزی با 27 شرکت در کل استان کرمان است. روش تحقیق این پژوهش تحلیل شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر نرم‌افزار ویزونه و اکسل است. با شناسایی 33 شرکت فعال در شبکه همکاری صنایع فلزی، مشخص شده که 71 درصد از اعضا از شبکه همکاری رضایت دارند و اعتبار سازمان‌های عضو شبکه همکاری، قیمت تمام شده محصولات در بین این سازمان‌‌ها، تعهد به قرارداده‌‌ها و ریسک پایین تحویل به‌موقع به‌عنوان مهم‌ترین عوامل تداوم وشکل‌‌گیری شبکه همکاری هستند. %U https://barresybazargani.itsr.ir/article_247037_040e5d3ea403e31b64614e22c22f13d4.pdf