%0 Journal Article %T نیاز سنجی خدمات حضوری مشتریان بانکی با استفاده از تکنیک اهمیت عملکرد %J بررسی‌های بازرگانی %I موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی %Z 2676-7562 %A بلوچی, حسین %A غریب, ایمان %D 2021 %\ 03/21/2021 %V 19 %N 106 %P 103-126 %! نیاز سنجی خدمات حضوری مشتریان بانکی با استفاده از تکنیک اهمیت عملکرد %K کسب وکار کوچک و متوسط / خدمات بانکی / رضایت مشتریان / کیفیت خدمات / تحلیل اهمیت عملکرد %R 10.22034/bs.2021.246532 %X پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر روش توصیفی و از نظر شیوه گردآوری داده‏‎ها پیمایشی است که در مقطعی از زمان انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در شهرهای تهران و مشهد هستند. بر این اساس و با استفاده از اطلاعات و آمار بانک و استفاده از طبقه‎بندی که بانک از کسب‌وکارها انجام داده بود، تعداد 133 کسب‌وکار به‌عنوان نمونه و با نمونه‏گیری در دسترس انتخاب شده است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه است. پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ و روایی آن با روایی محتوا و روایی سازه (تحلیل عاملی تأییدی) مورد تأیید قرار گرفته است. همچنین از شاخص KMO و بارتلت برای کفایت نمونه و برای تحلیل‎های آماری از آزمون‎های آماری تحلیل اهمیت عملکرد و آزمون آنووا استفاده شده است. در بین خدمات حضوری کاهش بوروکراسی برای دریافت تسهیلات، منصفانه بودن قیمت‎ها، تسهیلات سرمایه در گردش و افزایش مدت زمان بازپرداخت از اولویت بالاتری برخوردارند. آنچه در خدمات حضوری دارای اولویت بیشتری دارد سرعت و پس از آن امنیت است؛ عواملی نظیر سرعت در کارها، کاغذبازی کمتر، خدمات سریع و پاسخ‌گویی سریع در اولویت بالاتری برای مشتریان قرار دارند %U https://barresybazargani.itsr.ir/article_246532_b625ea4089c78dde33eb524234cebfdd.pdf