%0 Journal Article %T انتخاب و رتبه‌بندی بازارهای هدف صادراتی محصول رگلاتور گاز ایران با رویکرد تصمیم‌گیری فازی (مطالعه موردی: شرکت پارس رگلاتور) %J بررسی‌های بازرگانی %I موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی %Z 2676-7562 %A امین طهماسبی, حمزه %A شیرطوانی, سینا %D 2020 %\ 08/22/2020 %V 18 %N 102 %P 81-92 %! انتخاب و رتبه‌بندی بازارهای هدف صادراتی محصول رگلاتور گاز ایران با رویکرد تصمیم‌گیری فازی (مطالعه موردی: شرکت پارس رگلاتور) %K رتبه‌بندی %K بازارهای هدف صادراتی %K تصمیم‌گیری چندمعیاره فازی %K شرکت پارس رگلاتور %R %X هدف اصلی این پژوهش انتخاب و رتبه‌بندی بازارهای هدف صادراتی محصول رگلاتور گاز ایران با رویکرد تصمیم‌گیری فازی در شرکت پارس رگلاتور است. اصلی‌ترین معیارهای تصمیم‌گیری، عوامل سیاسی، پتانسیل بازار، عوامل اقتصادی، عوامل فرهنگی، عوامل زیرساختی و عوامل قانونی است که در مدل مفهومی تحقیق تبیین شده است. این پژوهش، یک پژوهش مقطعی و کاربردی بوده و با روش پیمایشی-تحلیلی و رویکرد تصمیم‌گیری چندمعیاره فازی (فرایند تحلیل شبکه‌ای فازی و تاپسیس فازی) انجام شده است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که با در نظر گرفتن استراتژی بازاریابی شرکت که جلب مشارکت مشتری و بازار دائمی برای کشورهای هدف صادراتی است، بر اساس معیارهای تحقیق به ترتیب کشورهای سودان، افغانستان، سوریه، ترکیه، ارمنستان، الجزایر، عراق، رومانی و گرجستان در رتبه‌های اول تا نهم قرار می‌گیرند. %U https://barresybazargani.itsr.ir/article_241619_a6dd197711192ee15eba4ce23a7d678d.pdf