@article { author = {Emadi, Hamid and Hoori, Mohamad Sadegh and Delshad, Zahra}, title = {Ranking of Collaborative Co-Branding in Business Clusters (Case Study: Pars Wagon Arak)}, journal = {Commercial Surveys}, volume = {17}, number = {99}, pages = {10-29}, year = {2020}, publisher = {The Institute for Trade Studies & Research}, issn = {2676-7562}, eissn = {2676-735X}, doi = {}, abstract = {Co-branding is one of the most new topics in economic links, which has been recently discussed in Iran under the co-branding strategy. This research seeks to prove the effectiveness of the strategy and tries to provide a practical model for its successful implementation. In this regard, business clusters in rail cars phase, are considered as a central element of the study and then through the most appropriate computational methods, significant parameters that play a key role in the success of the co-branding in the rail cars industry are extracted and subsequently, The companies with co-branding potential are evaluated. Finally, the most suitable companies for this strategic alliance, have been chosen.}, keywords = {Co,Branding / Co,Branding Feasibility / Business Clusters}, title_fa = {رتبه بندی شاخص های برندسازی مشارکتی در خوشه‌های کسب و کار(مطالعه موردی:پارس واگن اراک)}, abstract_fa = {برندسازی مشارکتی، یکی از جدیدترین مباحث در پیوندهای اقتصادی می‌باشد که تحت استراتژی برندسازی مشارکتی مدت زمان کوتاهی است که در ایران مطرح شده است. این پژوهش سعی در اثبات اثربخشی استراتژی یاد شده داشته و می‌کوشد که یک الگوی عملی برای استقرار موفقیت‌آمیز آن ارائه دهد. در این ارتباط، خوشه‌های کسب و کار در فاز خودروهای ریلی به‌عنوان عنصر مطالعه محوری در نظر گرفته شد و سپس از طریق مناسب‌ترین روش‌های محاسباتی، روش تحلیل سلسله مراتبی، شاخص‌های مهمی که نقش کلیدی در موفقیت برندسازی مشترک در صنایع مرتبط با خودروهای ریلی را بازی می‌نمایند استخراج نموده و از طریق آن شرکت‌های مستعد برندسازی مشترک ارزیابی شده‌اند. در نهایت با انتخاب مناسب‌ترین شرکت‌ها، برای این پیوند استراتژیک، برآورد اقتصادی مربوطه را به پایان رساندیم.}, keywords_fa = {امکان سنجی,برندسازی مشارکتی,خوشه‌های کسب و کار}, url = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_38354.html}, eprint = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_38354_0565d87b37e0a5f75a63e3114300a9ea.pdf} }