@article { author = {aghamiri, seyed omid and bidgoli, abas}, title = {Ending the War Between Sales and Marketing}, journal = {Commercial Surveys}, volume = {17}, number = {97}, pages = {45-59}, year = {2019}, publisher = {The Institute for Trade Studies & Research}, issn = {2676-7562}, eissn = {2676-735X}, doi = {}, abstract = {n too many companies, Sales and Marketing feud like Capulets and Montagues. Salespeople accusemarketers of being out of touch with what customers really want or setting prices too high. Marketersinsistthatsalespeoplefocustoo myopicallyonindividualcustomersandshort-termsalesattheexpenseoflonger-termprofits.Result? Poor coordination between the two teams—which only raises market-entry costs, lengthenssales cycles, and increases cost of sales.How to get sales and marketing teams to start working together? Kotler, Rackham, and Krishnaswamyrecommendcraftinga new relationship betweenthem, onewith the right degree of interconnectiontotackleyour most pressing business challenges. For example, is your market becoming more commoditized or customized? If so, align Sales andMarketing through frequent, disciplined cross-functional communication and joint projects. Is competitionbecomingmorecomplex thanever?Thenfullyintegrate theteams,byhaving them shareperformancemetricsand rewards and embedding marketersdeeply in management ofkey accounts.Create the right relationship between Sales and Marketing, and you reduce internecine squabbling,enabling these former combatants to boost top- and bottom- line growth, together.    }, keywords = {Sales / Marketing / Buying Funnel}, title_fa = {پایان جنگ بین فروش و بازاریابی}, abstract_fa = {در بسیاری از شرکت‌ها، همیشه پس از یک فروش ناموفق، میان واحد فروش و بازاریابی بحث و جدلی به‌وجود می‌آید. فروشندگان، بازاریابان را متهم به برنامه‌ریزی اشتباه می‌کنند و بازاریابان، فروشندگان را مقصر می‌دانند که نتوانسته‌اند ارتباط مؤثری با مشتریان برقرار نمایند که فروش با شکست مواجه شده است. در نتیجه یک عدم هماهنگی میان دو واحد در شرکت به‌وجود می‌آید و تنها نتیجه آن، افزایش هزینه‌های ورود به بازار، کاهش سهم فروش و ... می‌باشد. در این‌جاست که کاتلر و همکارانش پیشنهاد دادند که باید یک ارتباط جدید میان این دو واحد در شرکت‌ها به‌وجود آید تا با استفاده از تجربیات این دو واحد، برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری برای فروش محصولات صورت پذیرد. کاتلر پیشنهاد می‌دهد که در قدم اول باید ارتباط بین این دو واحد بیشتر شود. سپس افراد این دو واحد در شرکت با یکدیگر ادغام شده و با بررسی عملکرد آنان و راه‌اندازی سیستم مشترک ارزیابی عملکرد، ارتباط یکپارچه بین این دو واحد ایجاد شود و بدین‌ترتیب بتوانند در یک محیط رقابتی با سایر رقبای خود رقابت نمایند.}, keywords_fa = {فروش,بازاریابی,قیف خرید}, url = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_37285.html}, eprint = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_37285_abc4beec76b6185b6d3f4f2f5b2f973a.pdf} }