@article { author = {Abbaasi Esfanjani, Hossein and خدایی گرگری, محمدتقی}, title = {Principles and Practice of Stealth Marketing Strategies}, journal = {Commercial Surveys}, volume = {17}, number = {شماره95-94}, pages = {67-84}, year = {2019}, publisher = {The Institute for Trade Studies & Research}, issn = {2676-7562}, eissn = {2676-735X}, doi = {}, abstract = {Steal marketing as one of the important new marketing techniques has become at the center of attention of many business and marketing managers during recent past years. This article aims to introduce historical root of stealth marketing and methods of applying it. The methodology of this article is based on a descriptive and documentary method; Using the analyzing and integrating the results of previous studies, referring to real examples of the business world and introducing some techniques based on four elements of mix marketing a conceptual model has been formulated. At the end, efficiency and effectiveness of stealth marketing strategies and the related moral considerations has been discussed.}, keywords = {Market-Orientation / Markting Strategies / Stealth Marketing / Marketing Techniques}, title_fa = {مدل مفهومی پیاده‌سازی و اجرای استراتژی بازاریابی پنهان}, abstract_fa = {از آنجاکه بازاریابی پنهان در سال‌های اخیر توجه بسیاری از علاقمندان حوزه کسب‌وکار و بازاریابی را به خود جلب نموده است؛ لذا، این مقاله با هدف معرفی و بررسی ریشه‌های تاریخی و نیز چگونگی و نحوه استفاده، اجرا و پیاده‌سازی استراتژی بازاریابی پنهان انجام گرفته است. برای این منظور از روش فراترکیب و مرور نقلی یعنی جستجو و انتخاب متون مناسب، استخراج اطلاعات متون مرتبط، تحلیل، ترکیب و یکپارچه‌سازی یافته‌های مطالعات قبلی و نمونه‌های واقعی از دنیای کسب‌وکار در جهت گزاره‌های پژوهش استفاده شد. در راستای هدف اصلی مطالعه، چگونگی استفاده و اجرای استراتژی بازاریابی پنهان، تکنیک‌هایی بر‌ اساس عناصر چهارگانه آمیخته بازاریابی بیان شده است. همچنین، چارچوب مفهومی پیشنهادی بر مبنای مفهوم بازاریابی پنهان و نیز اصول اساسی بازارگرایی یعنی تمرکز بر مشتریان و رقبا ارائه گردید. اینکه فعالیت‌ها و اقدامات بازاریابی برای مشتریان هدف قابل مشاهده و مورد رویت باشد و نیز آگاهی رقبا و سایر شرکت‌ها نسبت به این اقدامات و ترکیب این متغیرها، استراتژی‌های فرعی و سایر تکنیک‌ها ارائه گردید. بر خلاف تصور عمومی، شواهد متعددی در خصوص استفاده صحیح از این استراتژی‌ها برای انجام کارهای مفید در جامعه ارائه شد. در نهایت، کارآیی و اثربخشی استراتژی‌های بازاریابی پنهان و ملاحظات اخلاقی مربوط به آن نیز مورد بحث قرار گرفت.}, keywords_fa = {بازارگرایی/استراتژی‌های بازاریابی/ بازاریابی پنهان/تکنیک‌های بازاریابی}, url = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_36005.html}, eprint = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_36005_08f42bdbacf8ca413c5924975f593cb8.pdf} }