@article { author = {بخشی‌زاده, علیرضا and کردنائیج, اسداله and خدادادحسینی, سیدحمید}, title = {}, journal = {Commercial Surveys}, volume = {14}, number = {76}, pages = {1-100}, year = {2016}, publisher = {The Institute for Trade Studies & Research}, issn = {2676-7562}, eissn = {2676-735X}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {ارائه الگویی به منظور تبیین نقش موفقیت مجتمع‌های تجاری در کشور}, abstract_fa = {این پژوهش با هدف ارائه مدلی به ‌منظور تبیین نقش موفقیت مجتمع های تجاری در کشور و بررسی عوامل اثرگذار بر آن انجام گرفته است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و بر اساس روش گردآوری داده ها، پژوهشی توصیفی محسوب می‌گردد. به منظور جمع آوری داده های مورد نیاز از پرسشنامه و برای تعیین روایی و پایایی آن از پیش آزمون استفاده شد. برای سنجش روایی پرسشنامه از روش روایی تشخیصی (DV) با استفاده از شاخص میانگین واریانس استخراج شده (AVE) و برای تعیین پایایی از روش پایایی ترکیبی (CR) استفاده شد. نمونه 386 نفری از مشتریان پنج مجتمع تجاری موفق در شهر تهران انتخاب گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز از آزمون‌های مدل‌سازی معادلات ساختاری (SEM) و تحلیل عاملی تأییدی (CFA) استفاده شده و دو بسته نرم‌افزاری SPSS و LISREL به کار گرفته شدند. یافته‌های تحقیق حاکی از تأثیر معنی‌دار متغیرهای محیط فیزیکی مجتمع تجاری و تمایل مشتریان به ماندن در مجتمع تجاری بر موفقیت مجتمع تجاری و تأثیر این متغیر بر وفاداری مشتریان و تبلیغات شفاهی مثبت آنها بود، اما تاثیر متغیر هیجانات مشتریان در مجتمع تجاری بر موفقیت مجتمع تجاری تأیید نشد.}, keywords_fa = {بازاریابی,رفتار مصرف‌کننده,مجتمع تجاری,تبلیغات شفاهی}, url = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_24508.html}, eprint = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_24508_07421b9fdc61c0589186434c004cb2b1.pdf} }