@article { author = {kazemi, zohre and moeini, hossein and zakerinia, hanie}, title = {Analysis on Consumer Behaviour of Women Cosmetics}, journal = {Commercial Surveys}, volume = {18}, number = {105}, pages = {43-56}, year = {2021}, publisher = {The Institute for Trade Studies & Research}, issn = {2676-7562}, eissn = {2676-735X}, doi = {}, abstract = {Smuggling goods is one the challenges of Iran in the way of development. This study aims to focus on analyzing the behavior of shoppers and consumers in respect to smuggled cosmetics and to target females in this regard. The study uses quantitative method to answer the given research questions. The statistical Sample consists of 20 female university students chosen from Hazrat-e-Maasoomeh University (Qom) in year 2019. The research data in the qualitative phase are analyzed through interviewes. In the quantitative section, 15 samples are selected purposively. Quantitative data collection tool is a researcher-made questionnaire. The data are analyzed by AHP pairwise comparison using SPSS software. The results show that three parameters of marketing mix of smuggled goods, government’s role and consumer’s desire are the most important issues in studying the reason of consuming the smuggled cosmetics.  }, keywords = {Smuggling / Consumer Behavior / Cosmetics}, title_fa = {ارزیابی عوامل موثر بر مصرف لوازم آرایشی قاچاق}, abstract_fa = {از چالش‌های فراروی ایران در مسیر توسعه، مسأله قاچاق کالا است که در این ‌بین قاچاق لوازم ‌آرایشی که با سلامت مصرف‌کنندگان مرتبط است، اهمیت به‌سزایی دارد. هدف اصلی این پژوهش، تحلیل رفتار خرید و مصرفی لوازم آرایشی قاچاق در بین زنان است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش آمیخته است. جامعه آماری پژوهش، دانشجویان دانشگاه حضرت معصومه (س) در شهر قم در سال 1397 است. در مرحله کیفی، نمونه به ‌تعداد 20 نفر با روش هدفمند انتخاب شده و داده‌های پژوهش در مرحله کیفی با استفاده از روش تحلیل تم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. برای گردآوری داده‌ها در این بخش از مصاحبه استفاده شده که تا رسیدن به اشباع نظری، به گردآوری داده‌ها از آن پرداخته شده است. در بخش کمی نیز تعداد 15 نمونه به روش هدفمند انتخاب شد. ابزار گردآوری داده‌های کمی نیز پرسشنامه محقق ساخته است. تحلیل این داده‌ها به روش AHP مقایسه زوجی است که با استفاده از نرم‌افزار spss انجام شده است. نتایج پ‍ژوهش نشان می‌دهد که به‌ترتیب آمیخته بازاریابی محصولات قاچاق، نقش دولت و نقش مصرف‌کنندگان مهم‌ترین عوامل در تحلیل علت مصرف لوازم آرایشی قاچاق در زنان است.}, keywords_fa = {قاچاق کالا / رفتار مصرفکننده / لوازم آرایشی / زنان / تحلیل تم}, url = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_243820.html}, eprint = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_243820_067839de2ab1314aef59539f8833c5a1.pdf} }