@article { author = {مقصودپور, محمدعلی}, title = {}, journal = {Commercial Surveys}, volume = {13}, number = {75}, pages = {13-24}, year = {2016}, publisher = {The Institute for Trade Studies & Research}, issn = {2676-7562}, eissn = {2676-735X}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {راهکارهایی برای ارتقای کالاهای کم کیفیت با تاکید بر پدیده اطلاعات نامتقارن}, abstract_fa = {چکیدهامروزه در حالی شاهد حضور گسترده کالاهای با کیفیت پایین در بسیاری از بازارها هستیم که بسیاری از تولیدکننده ها توانایی ارتقای سطح کیفی محصول خود را دارند ولی رغبتی به ارتقای کیفیت ندارند. این مقاله با استفاده از اقتصاد اطلاعات به دنبال شناسایی دلایل این پدیده انجام گرفته است تا با شناسایی عوامل و سعی در برطرف کردن آن ها، بتوان سطح کیفی محصولات را ارتقا داد. نتایج تحقیق نشان می دهد که عدم تقارن اطلاعات در این بازارها یک دلیل عمده برای حضور گسترده کالاهای با کیفیت پایین در بازار است. با توجه به یافته های تحقیق استفاده از نام تجاری و برندسازی توسط تولیدکنندگان توصیه می گردد تا با آشکارسازی اطلاعات برای مصرف کننده از انتخاب بد جلوگیری شود.}, keywords_fa = {: اقتصاد اطلاعات,کیفیت محصولات,اطلاعات نامتقارن,انتخاب بد}, url = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_22268.html}, eprint = {https://barresybazargani.itsr.ir/article_22268_2fbc76ed3891867a8871604dfd0f30ec.pdf} }