- ابراهیمی، ابوالقاسم؛ خلیفه، مجتبی؛ سمیع زاده، مهدی. بررسی تاثیر فرآیندهای روان شناختی هویت برند و شخصیت برند بر وفاداری برند. فصلنامه چشم انداز مدیریت، 12: 208-189، 1391.
- اسفرنجانی، شهرزاد . مدیریت نامهای تجاری. ماهنامه تدبیر،171: 75-51، 1385.
- به آفرین، فرشاد. راز پرواز نام های تجاری. تهران،انتشارات کارآفرین برتر،1388.
- خورشیدی، غلامحسین؛ کارگر، محمد جواد. شناسایی و رتبه بندی مهمترین عوامل موثر بر وفاداری مشتریان با استفاده از روش های تصمیم گیری چند معیاره (مطالعه موردی بانک مسکن). فصلنامه چشم انداز مدیریت، 33: 177-191، .1388
- دهدشتی، زهره؛جعفر زاده کناری، مهدی؛ بخشی زاده، علیرضا. بررسی دیدگاه هویت اجتماعی برند و تأثیر آن در توسعه وفاداری به برند (مورد مطالعه: شرکت تولیدکننده محصولات لبنی کاله). مجله تحقیقات بازاریابی نوین، 2: 106-87 ،1391.
- رنجبریان، بهرام؛ غلامی کرین، محمود. بررسی عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک بانک دولتی (مطالعه موردی شهر اصفهان). ماهنامه دانشگاه شاهد،20: 49- 60، 1385.
- سعیدنیا، حمید رضا؛جمالی نژاد. سحر. ارزیابی تاثیر درگیری محصول بر میزان وفاداری به برندتلفن های همراه (مطالعه موردی: دانشجویان ). مجله مدیریت بازاریابی، 8: 191-167، 1389.
- صائمیان، صدیقه؛ حسینی، سید محمود . نظریات، دیدگاه ها و تاریخچه برند شخصی. ماهنامه تدبیر، 43: 46-35،1391.
- صفابخش، شهلا. اندازهگیری ارزش برند.وبسایت: http://vivannews.ir: 30/1/1393،1391.
- صدر محمدی، علیرضا. هویت نام تجاری. مجله دنیای اقتصادی، 40: 4،1390.
- قندی، مهدی . شخصیت برند. وبسایت : http://mehdighandi.com: 30/1/1393،1389.
- کاپفرر، ژان نوئل. مدیریت راهبردی نام تجاری. ترجمه سینا قربانلو. تهران،انتشارات مبلغان، 1385.
- ملکی. م؛ دارابی. م . روش های مختلف اندازه گیری رضایت مشتری. ماهنامه مهندسی خودروو صنایع وابسته، 3: 27-32،.(1387).
- مومنی، ماندانا؛ محمدی، احسان. بررسی تاثیر هویت برند بر وفاداری مشتریان نسبت به برند(مورد مطالعه لوازم خانگی سامسونگ). وبسایت: http://marketingarticles.ir: 14/9/1392. 1392.
- Aaker, D. A brand as a character, a partner and a person: three perspectives on the question of brand personality, Advances in Consumer Research,22: 391-392, 1997.
- Aaker, D. Joachimsthaler, E. Brand leadership. New York: Free Press, 2000.
- Beerli, A, Martin J.D, Quintana, A. A model customer loyalty in the retail banking market, European Journal of Marketing,38 (12):253-275, 2004.
- Chaudhuri, A. Holbrook, M.B. The Chain of Effects From Brand Trust and Brand Affect to Brand Performance: The Role of Brand Loyalty, Journal of Marketing, 2: 81-93, 2001.
- Chiou, Jyh-Shen and Shen Chi-Chung. (the Effects of Satisfaction, Opportunism, and Asset Specificity on Consumers' Loyalty Intention toward Internet Portal Sites, International Journal Service Industry Management,17: 7-22, 2006.
- Da Silveira, K. Lages, C. Simões, C. Reconceptualizing brand identity in a dynamic environment, Journal of Business Research,66: 28-36, 2013.
- Delgado, B. E., Munuera-Alem´an, J. L., & Yague Guillen, M. J. Development and validation of a brand trust scale, International Journal of Market Research,45 (1), 35–53, 2003.
- Javalgi, RG and CR Moberg. Service loyalty: implications for service providers, TheJournal of Services Marketing,11 (3): 165-179, 1997.
- Jense, M. B., & Klastrup, KTowards a B2B customer-based brand equity mode, Journal of Targeting Measurement and Analysis for Marketing,16 (2(: 122–128, 2009.
- Kim CK. Han D. Park S.B. The effect of brand personality and brand identification on brand loyalty: applying the theory of social interaction, Jpn Psychology Research,43(4):195–206, 2004.
Keller,K.L. Strategic Brand Management: Building, Measuring And Managing Brand Equity. 3 Ed., New Jersey. Pearson International Education, 2008.
- Keller, K. L. Understanding Brands, Branding and Brand Equity.Interactive Marketing,5 (1), 7-20, 2003.
- Kostelijk, E. Commentary Identity based marketing: a new Balance Marketing Paradigm, European Journal of Marketing,9: 907-914, 2008.
- Kotler, Philip. Marketing Insights from A to Z, 80 Concepts Every Manager Needs to Know, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc, 2006.
- Kotler, Philip. Marketing Management Analysis, Planning, Implementation & Control. New Jersey: Englewood Cliffs. Prentice – Hall, 2000.
- Larson, S & Susanna, H. ‘Managing customer loyalty in the automobile industry’, Department of Business. Admininistration and Social Sciences, 2004.
- McCormack, Jay P. & Cagan, Jonathan. Capturing, understanding and exploring brand identity with shape grammars, Design Studies,1:1-29, 2004.
- Oliver, R. Cognitive, Affective, and Attribute Bases Of The Satisfaction Response, Journal Of Consumer Research, 20: 418-430, 2003.
- Oliver, R. L. Whence Customer Loyalty, Journal of Marketing,63: 33- 44, 1999.
- Pizam, A. Ellis,T. Customer satisfaction and its measurement in hospitality enterprises, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 11(7): 326-339, 1999.
- Taylor, S.A. Celuch, K. Goodwin, S. The Importance of Brand Equity To Customer Loyalty, Journal of Product and Brand Management , 4: 217-227, 2004.
- Yoo, B. Donthu, N., & Lee, S. an examination of selected marketing mix elements and brand equity, Journal of the Academy of Marketing Science,28 (2(: 195-211, 2001.
- Wang, H. Global brand equity model: combining customer-based with product-market outcome approaches ,Journal of Product & Brand Management,17 (5): 305-316, 2003.
- Woodside, A.G., & Walser, M.G. Building Strong Brands in Retailing, JBus Research,60 (1), 1-10, 2007.
- Zeithaml, V. A., Berry, L. L., & Parasuraman, A. The behavioral consequences of service quality. Journal of Marketing,60 (2): 31–46, 1990.